شناسهٔ خبر: 40485078 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل آتش سوزی تنگ قیر چرداول شناسایی شد

ایلام - ایرنا - مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول با بیان اینکه آتش سوزی منطقه تنگ قیر این شهرستان مهار شد، گفت: عامل این آتش سوزی شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

مسلم دژم خو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر روز سه شنبه گزارشی مبنی بر آتش سوزی در منطقه تفریحی تنگ قیر حدفاصل بین ۲ استان ایلام و کرمانشاه دریافت شد که در سریع ترین زمان تمامی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یک نفر از کشاورزان منطقه اقدام به روشن کردن آتش جهت تهیه چای کرده بود که سهل انگاری و بی احتیاطی وی باعث آتش سوزی در کوه مشرف بر دره و رودخانه شد. 

دژم خو یادآور شد:  با توجه به اهمیت منابع طبیعی و جنگل های منطقه مدیر کل منابع طبیعی استان، فرماندار چرداول و جمعی از مدیران به همراه نیروهای بسیجی، انتظامی و انجمن های مردم نهاد و دوستداران طبیعت با حضور در محل آتش سوزی با یک بسیج همگانی ضمن خاموش کردن آتش از یک حادثه جبران ناپذیر جلوگیری کردند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول تاکید کرد: جهت پایش منطقه و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در چند نقطه محل حادثه مستقر هستند.

وی خطای انسانی را از عوامل مهم آتش سوزی در طبیعت دانست و بر هوشیاری مردم مبنی بر  عدم روشن کردن آتش جهت تهیه چای و تفریح تاکید کرد.

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی به درختان جنگلی  آسیب چندانی وارد نشده است و بیشتر گیاهان خشک شده بین دره و سنگ ها از بین رفته اند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد. 

تا کنون در سال جاری سه مورد آتش سوزی در چرداول رخ داه که با حضور نیروهای منابع طبیعی و دوستداران طبیعت خاموش شده است.