شناسهٔ خبر: 40460374 - سرویس استانی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

آخرین وضعیت شهرستان های سفید یزد

سلمانی گفت: وضعیت سه شهرستان بهاباد، بافق و اشکذر سفید بوده و ما بقی شهرستان های استان در وضعیت زرد به سر می برند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ابراهیم سلمانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: تا این لحظه وضعیت سه شهرستان بهاباد، بافق و اشکذر سفید بوده و ما بقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد به سر می‌برند. هرچند ممکن است که همین امروز شرایط عوض شود.

وی تاکید کرد: باید دانست در شهرستان‌های بافق و بهاباد به دلیل مجاورت با شهرستان‌های زرد استان‌های همجوار احتمال خطر وجود دارد. همچنین جدیداً چند تست مثبت از افراد با سابقه مسافرت به سیرجان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اهواز و کهنوج انجام شده است؛ لذا افرادی که به مسافرت رفته و یا قصد سفر دارند باید به این موضوع دقت ویژه‌ای داشته و این موضوع را در نظر بگیرند که احتمال ابتلاء در شهرستان‌های زرد و قرمز بالا است.

سلمانی اظهار کرد: تا کنون ۷۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری بوده اند. همچنین میانگین سنی فوتی‌های استان ۶۸ سال بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: غربالگری کرونا توسط مراکز بهداشت همچنان با قوت ادامه دارد و درصد بسیار بالایی از تست‌های مثبت را به خود اختصاص داده اند. شیوه کار نیز بدین صورت است که خانواده و نزدیکان افرادی که به دلیل کرونا بستری می‌شوند از سوی مراکز بهداشتی بررسی شده تا زنجیره انتقال قطع شود.