شناسهٔ خبر: 40301331 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

هلاکت ۲۱ تروریست قبل از اجرای عملیات در عید فطر +عکس

ابنا

۲۱ عنصر مسلح که درصدد اجرای عملیات در تعطیلات عید فطر داشتند طی یک عملیات امنیتی در مصر به هلاکت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت کشور مصر از کشته شدن ۲۱ عنصر مسلح طی یک عملیات امنیتی خبر داد و تاکید کرد که هسته تروریستی را متلاشی کرده که درصدد اجرای عملیات در تعطیلات عید فطر بود.

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای خاطر نشان ساخت: اطلاعات موجود نزد بخش امنیت ملی، حاکی از استقرار عناصری تروریستی در یکی از زمین‌های کشاورزی در شمال سینا و آموزش و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات خصمانه و هدایت برخی از عناصر خود به استقرار در یکی از خانه‌های منطقه بئر العبد برای اجرای عملیات همزمان با عید فطر بود.

در ادامه بیانیه آمده است: دو لانه این عناصر در زمان‌بندی یکسانی، هدف قرار گرفته و در جریان تبادل آتش، ۱۴ تن از عناصر تروریست مستقر در این مزرعه، کشته شدند که ۱۳ قبضه سلاح خودکار، سه نارنجک، کمربندی انفجاری و بی سیم از آنها بدست آمد. همچنین ۷ تن نیز در خانه تیمی کشته شدند که ۴ قبضه سلاح خودکار و بمب و یک کمربند انفجار داشتند و دو تن از ماموران امنیتی شرکت کننده در این عملیات نیز زخمی شدند.

این عملیات یورش به اماکن استقرار این نیروهای تروریست در العریش و بئر العید، به صورت همزمان اجرا شد و مراکز مورد استفاده عناصر تروریست برای انبار کردن سلاح و مهمات، کارگاه ساخت مواد منفجره و بسته‌های انفجاری در این مراکز نیز هدف قرار گرفتند.

نیروهای امنیتی، منطقه ابوشله در شهر بئر العبد را که مکان پنهان شده این هسته تروریستی در خانه‌ای متروکه بود، هدف یورش ناگهانی خود قرار داده و کمربندهای انفجاری و نارنجک گروه نخست را مصادره کرده و ۷ تن از تروریست‌ها نیز در تبادل آتش با نیروهای امنیتی، کشته شدند.

دومین هسته تروریستی در شهر العریش واقع در منطقه المزرعه استقرار داشتند که مقادیری مواد منفجره از آنها به دست آمد.

این عملیات برق‌آسا بر اساس اطلاعات بخش امنیتی بود که تحرکات این عناصر را رصد کرده و به این جمع‌بندی رسیده بودند که عناصر تروریستی مزبور، در صدد اجرای حمله‌ای تروریستی علیه ارکان وزارت کشور در نخستین روز تعطیلات عید فطر هستند و لذا مقرر گردید، نیروهای امنیتی مبارزه با تروریسم، وارد عمل شده و ضربات پیش‌دستانه خود را بر این عناصر وارد آورد که درگیری‌ها به مدت چند ساعت با این هسته‌های تروریستی، ادامه داشت.

در میان عناصر تروریست که در جریان این عملیات کشته شدند، کارشناسان ساخت بسته‌های انفجاری برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و همچنین افرادی وجود داشتند که کارشان، کارگذاری این بسته‌ها و توزیع آن‌ها در میان دیگر عناصر تروریست بود.

جسد تروریست‌های کشته شده، به بیمارستان الاسماعلیه انتقال یافت تا نمونه‌برداری‌های لازم برای مشخص کردن هویت و دیگر اطلاعات مربوط به آنها، انجام شود؛ بویژه که این تروریست‌ها، فاقد هر گونه کارت شناسایی بودند.

بر اساس اطلاعات موجود، این هسته در عملیات تروریستی دست داشته و نیروهای امنیتی منطقه سینا در حال پاکسازی کامل منطقه از این عناصر هستند و کلیه مرخصی‌ها تا پایان تعطیلات عید فطر و تامین کامل امنیت شهروندان، لغو شده و زمینه‌ها و ادوات امنیتی لازم برای جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی در طول تعطیلات عید فطر، فراهم شده است.