شناسهٔ خبر: 39297740 - سرویس اقتصادی
منبع: الف | لینک خبر

قیمت سکه کاهشی شد

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تحت تاثیر ویروس کرونا که تمامی پارامترهای اقتصادی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، قیمت نفت و به دنبال آن ارزش دلار کاهش یافت و این باعث افزایش قیمت طلای جهانی شده است. اما بازار داخلی سکه نیز آخر هفته خود را کاهشی به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از بیش از یک ماه پیش تاکنون سطح معاملات و تقاضا برای سکه و طلا در بازارهای داخلی به شدت کاهش یافته است، اما  تا هفته گذشته (بازه ۹ تا ۱۴ فروردین ماه) قیمت ها بیشتر افزایشی و گاهی کاهشی نیز پیش رفتند که این به دلیل صورت گرفتن معاملات ارزی  و تغییرات در قیمت های جهانی و شاخص‌ها بوده است که بر قیمت های داخلی نیز اثرگذار بوده است اما در یک هفته اخیر، قیمت طلا در داخل کشور کاملا کاهشی بود.

در این رابطه محمدکشتی آرای- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران - در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:  این روزها بحث ویروس کرونا در اقتصاد جهانی یکی از مباحثی است که بسیاری از مسائل اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است و شاخص های اقتصادی دچار تغییر شده و قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، طبیعتا با کاهش قیمت نفت، ارزش دلار هم کاهش پیدا کرده است. بنابراین تقاضا برای خرید طلا در بازهای جهانی افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت هر انس جهانی تا روز گذشته (پنجشنبه)، ۱۶۹۰ دلار بوده که نسبت به روزهای پیشتر افزایش داشته است. در بازارهای داخلی نیز باتوجه به تعطیلی بازارهای اصلی، قیمت ارز بسیار نامشخص بوده اما به هر صورت قیمتی داشته که قطعا بر قیمت سکه و طلا تاثیر گذار است. باتوجه به قیمت های جهانی و قیمت ارز تا آخرین ساعات روز گذشته،  قیمت سکه طرح قدیم، شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشته اند که در میان تنها طرح تمام طرح جدید تا حدودی افزایشی بوده و الباقی نسبت به طول هفته کاهشی بوده اند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد: قیمت سکه یک گرمی نیز در چند روز اخیر بدون تغییر و ۹۸۰ هزار تومان قیمت داشته است. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۴۱ هزار تومان بوده است.