شناسهٔ خبر: 39274330 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

شبکه مجازی کتابخوانان در پیام رسان داخلی راه‌اندازی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف انعکاس فعالیت کتابداران، کم‌کردن فاصله بین کتابخانه‌ها و اعضا در روزهای تعطیلی و ترویج کتابخوانی، شبکه مجازی کتابخوانان در پیام‌رسان داخلی "بله" راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبکه مجازی کتابخوانان، محتوای ترویجی و فرهنگی برای گروه‌های مختلف سنی تدارک دیده شده‌است و طبق برنامه زمان بندی، در طول روز منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف، شعرخوانی، شاهنامه خوانی، قصه گویی، کتاب هدهد سفید، بازی، سرگرمی، کاردستی، خلاقیت، نقاشی‌های برگزیده، اخبار و اطلاعیه‌ها و معرفی کتاب از جمله موضوعات محوری در انتشار محتوا در این کانال است که کتابداران و اعضا در تولید محتوای آموزشی، ترویجی و فرهنگی آن نقش دارند.

وی بیان کرد: این کانال با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و جذب مخاطبان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، در پیام رسان‌های دیگر در فضای مجازی از جمله روبیکا و گپ فعالیت خود را توسعه خواهد داد.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان به کتابخوانی برای عضویت در این کانال می‌توانند به لینک https://ble.ir/vnmplib مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و دو باب کتابخانه مستقل در استان زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و  ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.