شناسهٔ خبر: 39257682 - سرویس ورزشی
منبع: فارس | لینک خبر

مظفری: داورزنی حتما درباره کتک خوردن نوجوانان اطلاعاتی دارد/ می‌خواستند غفور را کنار بگذارند

سرمربی پیشین تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: داورزنی حتماً اخبار و اطلاعاتی دارد که درمورد کتک زدن بازیکنان در اردوی تیم نوجوانان صحبت می‌کند.

صاحب‌خبر -

ایرج مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد اظهارات محمدرضا داورزنی مبنی بر اینکه باید فردی را برای تیم ملی نوجوانان انتخاب کنیم که بازیکنان را کتک نزند، اظهار داشت: ظاهراً آقایان فراموش کرده‌اند که داورزنی چند ماه پیش معاون وزیر ورزش بود. مدیریت وی ثابت شده است و هیچگاه به اشتباه موضوعی را رسانه‌ای نمی‌کند. حتماً اخبار و اطلاعاتی دارد که درمورد کتک زدن بازیکنان در اردوی تیم نوجوانان صحبت می‌کند. باید بررسی کنیم که منبع خبر وی درست بوده یا غلط تا بتوانیم بهتر اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: اگر منبع خبری داورزنی درست باشد، وکیلی، دریابیگی و ... باید پاسخگو باشند. اینکه دریابیگی می‌گوید داورزنی باید از وکیلی عذرخواهی کند، این جمله به دور از ادب است. دریابیگی درمورد وکیلی گفته که او پرکارترین، دلسوزترین، مودب‌ترین و بهترین مربی رده‌های پایه است، اما این اظهارات وقتی درست خواهد بود که دریابیگی کار سایر مربیان رده‌های پایه را هم از نزدیک دیده باشد. او 20 سال در فدراسیون بوده، اما تنها این شانس را داشته که با وکیلی کار کند. من ادعایی درمورد خودم ندارم، اما بهروز عطایی، کارخانه و ست‌کوویچ پرکار نبودند؟

 

سرمربی پیشین تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: چندی پیش وکیلی صحبت‌هایی را مطرح کرد که به نظرم باید نگاهی دوباره به آن بیندازیم. او مدعی شده که من از تیم نوجوانان برکنار شدم، اما این موضوع صحت ندارد. من هیچگاه حقوقم را با ولاسکو مقایسه نکردم، بلکه من دنبال اعتبار مربی ایرانی، عقد قرارداد و دستمزد همکارانم بودم. قرار نیست که ما یک هزارم مربیان خارجی حقوق بگیریم و امکان ندارد زندگی مربیان ملی با ماهی یک میلیون تومان بچرخد.

وی افزود: این طرح من بود که تیم ملی در قالب یک تیم باشگاهی دسته یک فعالیت کند تا به کادر فنی کمک مالی شود. آقای وکیلی! شما طرح من را اجرا کردید و ای کاش بجای تیمداری، آن طرح را تکمیل می‌کردید. اگر وکیلی با تیم‌هایی همچون ارتعاشات و شمس و ... کار نمی‌کرد، از کجا درآمد کسب می‌کرد؟ این شرایط برای سایر مربیان از جمله بهروز عطایی که یکی از بهترین‌های ایران است هم وجود دارد و موضوع عجیبی نیست.

مظفری خاطرنشان کرد: وکیلی در بخشی از صحبت‌هایش گفت که اگر مظفری مربی خوبی است چرا در کانادا کار نمی‌کند. در پاسخ به او باید بگویم که من متوجه این سوال نشدم. آیا توقع دارید بعد از 2-3 سال من سرمربی تیم ملی نوجوانان کانادا شوم؟ اگر اینگونه فکر می‌کنید که باید بگویم اطلاعات بسیار ضعیفی دارید. همه کشورها حساب شده و علمی جلو می‌روند؛ ضمن اینکه من هنوز خودم را کامل به آنها معرفی نکرده‌ام. من سال گذشته 2 تیم و امسال 3 تیم در کانادا داشتم. سال گذشته توانستم با تیمی که داشتم عنوان قهرمانی را کسب کنم و امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات تعطیل شد. آقای وکیلی! جامعه والیبال بسیار حیا دارد، اما خیلی تحت فشار قرار گرفتم که این صحبت‌ها را مطرح کردم. آقای وکیلی! چرا وقتی از شما درمورد سرمربی آینده تیم نوجوانان سوال پرسیده می‌شود، بازهم نام مرا به زبان می‌آورید؟ 

وی ادامه داد: وکیلی در مصاحبه‌اش به امیر غفور اشاره کرد و گفت که خودم به وی یاد دادم چگونه سوار اتوبوس شده و به کاشان برود. پیش از انتخاب ست‌کوویچ به عنوان سرمربی نوجوانان، استعدادیابی این تیم حدود 4 ماه در اختیار من بود. در آن مقطع من امیر غفور را انتخاب کردم و خیلی‌ها دوست داشتند که او در تیم نوجوانان حضور نداشته باشد و دلیل ساده و غیرمنطقی هم داشتند. آنها می‌گفتند که او اهل کاشان بوده و بسیار درس‌خوان است. من به تنهایی مقابل آنها ایستادم و عنوان کردم که من دنبال بازیکن درس‌خوان هستم، چون چنین بازیکنی ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایرین دارد. ضمن اینکه غفور پرش‌های طولی بسیار خوبی داشت.

سرمربی پیشین تیم والیبال نوجوانان ایران اظهار داشت: آقای وکیلیِ عزیز! قطعاً بازیکنان از تیم‌های پایه باید به رده بزرگسالان بروند، اما کیفیت بازیکنان هم مهم است. از نظر من که شاید شما هم آن را قبول نداشته باشید باید بگویم که هنوز برای پست سعید معروف جایگزین نداریم. شاید سعید معروف را یک استثنا در جهان والیبال بدانید که قابل پذیرش هم هست، اما برای سایر پست‌ها چه کرده‌ایم؟ جای محمد موسوی بازیکن داریم؟ شما 7 سال با قدرت و توان مالی بالا در رده نوجوانان سمت داشتید، اما برای پست پشت‌خط زن هنوز هم با مصدومیت امیر غفور به سراغ شهرام محمودی می‌رویم. چرا در بحث لیبرو هنوز فرهاد ظریف کامل‌ترین بازیکن است؟ 

مظفری با بیان اینکه والیبال ایران مدیون داورزنی است، عنوان کرد: باید داورزنی را کمک کرد. او در انتخاب سرمربی بزرگسالان بعد از ولاسکو اشتباهاتی داشت، اما معتقدم که باید به وی مشاوره داد. برای انتخاب سرمربی نوجوانان موضوع مهمی به اسم زبان بدن وجود دارد؛ یعنی سرمربی باید بتواند تکنیک‌ها را اجرا کند. امیدوارم وکیلی بتواند پشت خط، سرعتی، پایپ، سرویس پرشی و... بزند، چون این تکنیک‌ها خیلی مهم است. پاس دادن هم نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود؛ خوشحالم که تمام این توانایی‌ها را داشتم و بابک مظفری هم برادرم بود.

وی گفت: یکی از مربیان اخیراً مصاحبه‌ای انجام داده و گفته که ست‌کوویچ بازیکنان را کتک می‌زد، اما موضوع این است که در زمان ست‌کوویچ هم وکیلی به عنوان مربی در تیم نوجوانان حضور داشت و به عنوان دستیار ایرانی باید خیلی از اتفاقات را مدیریت می‌کرد.

انتهای پیام/س