شناسهٔ خبر: 39234853 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس هیات ورزش دانش آموزی خوزستان:

در سال جدید نگاه به ورزش دانش‌آموزی متفاوت شود

پریسا زنگنه منش

رییس هیات ورزش دانش آموزی خوزستان با بیان این که دانش آموزان پشتوانه ورزش کشور و استان هستند، گفت: اگر تعامل مطلوب بین آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برقرار شود، می توانیم در سال های آتی شاهد ثمرات خوبی در ورزش استان باشیم.

صاحب‌خبر -

حسنعلی افروزی زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در سال ۹۸ تلاش کردیم تا ورزش دانش آموزی خوزستان رشد و توسعه داشته باشد اما تا وقتی که یکسری مسایل از ریشه درست نشود، نمی توان اقدامات اساسی جهت رشد و توسعه ورزش و همچنین ورزش دانش آموزی استان داشت.

وی بیان کرد: ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی در ابعاد مختلف تاثیرگذار است. فلسفه وجودی مدیریت در تربیت بدنی نیز بیانگر این حقیقت است که مقوله تربیت بدنی به عنوان یک تشکیلات گسترده و در عین حال پیچیده، نیاز به داشتن مدیران ماهر و کارآمد در سطوح مختلف دارد.

رییس هیات ورزش دانش آموزی خوزستان ادامه داد: در انتخاب مدیران نیز باید افراد متخصصی کار را برعهده بگیرند که دیدگاه فنی نسبت به ورزش داشته باشند و به علم مدیریت سازمان ورزشی هم آگاه باشند. به نظر من باید شعار زیبای، شایسته سالاری که امروزه مطرح است، عملی شود.

وی با اشاره به دلایل افت ورزش دانش آموزی و در حالت کلی ورزش، گفت: انتخاب مدیران غیر متخصص، عزل و نصب مسئولان ورزش و روسای هیات‌های ورزشی، بی توجهی مسئولان به ورزشکاران و ورزش دانش آموزی، عدم وجود امکانات و فضاهای ورزشی مناسب و استاندارد، بی انگیزگی مربیان و معلمان تربیت بدنی در بیشتر رشته های ورزشی، عدم وجود منابع مالی در هیات های ورزشی و ورزش آموزشگاه ها و عدم حمایت صدا و سیما از بیشتر رشته های ورزشی به ویژه مسابقات آموزشگاهی از موارد تاثیرگذار در افت ورزش بوده است.

افروزی زاده عنوان کرد: همچنین تبعیض در توزیع حداقل اعتبارات مالی، نبود تعامل مطلوب بین آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری مسابقات ورزشی، نبود مجوز برگزاری دوره های مربیگری و داوری در آموزش و پرورش، تبعیض در واگذاری فضاهای ورزشی در هیات های ورزشی، عدم تخصص بیشتر معلمان تربیت بدنی در رشته های ورزش آموزشگاهی، فوق برنامه قراردادن مسابقات آموزشگاهی در درس تربیت بدنی، عدم برگزاری منظم مسابقات ورزشی پسران و دختران در سه دوره تحصیلی، برگزاری مسابقات ورزشی در بیشتر رشته ها به صورت مدرسه قهرمان، عدم پاداش مناسب یا کلا نبود پاداش در مسابقات، آسیب المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای به مسابقات آموزشگاهی و کم توجهی به مسابقات طناب زنی و بومی محلی از دیگر عوامل افت ورزش دانش آموزی و ورزش است.

وی بیان کرد: امیدوارم در سال جدید نگاه به ورزش دانش آموزی خوزستان متفاوت شود و با تعامل بیشتری که بین هیات ورزش دانش آموزی و سایر هیات های ورزشی استان ایجاد می شود، ورزش دانش آموزی بتواند بیش از پیش به توسعه و رشد ورزش استان کمک کند. اگر ورزش دانش آموزی خوزستان جان بگیرد و نگاه ویژه ای به آن شود، شک نکنید که ورزش خوزستان در مسیر خوبی قرار خواهد گرفت و کارهای اساسی خوبی در آن صورت می گیرد.

رییس هیات ورزش دانش آموزی خوزستان بیان کرد: پشتوانه ورزش کشور و استان، دانش آموزان هستند و اگر تعامل مطلوب بین آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برقرار شود، می توانیم در سال های آتی شاهد ثمرات خوبی در ورزش استان باشیم.

انتهای پیام