شناسهٔ خبر: 39234140 - سرویس ورزشی
منبع: بانک ورزش | لینک خبر

لشکری: به صورت پلکانی مجددا مسابقات شروع خواهد شد

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد درصورت از سرگیری مسابقات، بازی‌های ابتدایی بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

 

به گزارش بانک ورزش، لشگری در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر اظهار کرد: اینکه از چه زمانی بتوانیم تمرینات و مسابقات را شروع کنیم، قطعا به تصمیمات و بررسی‌های کشوریِ ستاد ملی مبارزه با کرونا برمی‌گردد و باتوجه به شیوع ویروس و شرایط جامعه، نظر می‌دهند.

او عنوان کرد: همانطور که ما به صورت پلکانی تصمیم به تعطیلی تمرینات و مسابقات گرفتیم، به صورت پلکانی هم مجددا شروع خواهد شد. برای مثال، ابتدا می‌گوییم تمرینات برگزار شود، بعد از آن مسابقات بدون تماشاگر باشد و ... .

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: ما حتی در اواخر بهمن‌ماه که ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش تشکیل شد، از همان ابتدا به بررسی‌های لازم پرداختیم و نخستین مسابقات را در هفته بیست و یکم لیگ برتر بدون حضور تماشاگران و براساس پروتکل‌های انجام شده، برگزار کردیم و این، اولین قدم ما بود. وقتی هم دیدیم که کرونا شیوع بیشتری پیدا کرد و آمار مبتلایان به سرعت بالا می‌رود، مجبور به تعطیلی تمرینات و مسابقات گرفتیم.

لشگری با بیان اینکه الان وزارت بهداشت در حال بررسی شیوع ویروس کرونا در کشور است، اظهار کرد: اگر تعداد مبتلایان به کرونا سیر نزولی بگیرد، می‌توانیم با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، مجددا تمرینات تیم‌ها را شروع کنیم ولی کادر فنی، بازیکنان و ... تیم‌ها باید غربالگری شوند و قبل از شروع تمرینات، تست‌های لازم گرفته شود.

او عنوان کرد: در زمان شروع تمرینات، باید ورزشگاه‌ها، رختکن‌ها و ... ضد عفونی شود تا ورزشکاران در یک محیط سالم تمرینات‌شان را پیگیری کنند؛ بعد از آن، اگر دیدیم روال به همین شکل پیش رفت و پیک بیماری را نداریم، آن وقت ان‌شاالله اجازه برگزاری بازی‌ها را به مرور و بدون حضور تماشاگران می‌دهیم و امیدوار هستیم به نقطه امنی برای برگزاری بازی‌ها با حضور هواداران برسیم.