شناسهٔ خبر: 39050088 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

امنیت روانی مردم را نباید به مخاطره انداخت/ اطمینان مردم به مسوولین یکی از ضروریات مقابله با کرونا در شرایط فعلی است/ گفت و گوی شفقنا با حسن لطفی

صاحب‌خبر -

شفقنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای مقابله با کرونا نباید امنیت روانی مردم را به مخاطره انداخت، گفت: این اطمینان خاطر را باید به مردم داد که با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و ماندن در خانه از این بیماری در امان هستند.

حسن لطفی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص روش مقابله با کرونا، اظهار کرد: مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و در هر شرایطی اصولی که مد نظر جامعه پزشکی است غافل نشوند ولی مساله مهمتر این است که امنیت روانی مردم را نباید به مخاطره انداخت.

او در ادامه افزود: همه پزشکان و روانپزشکان این نکته را بارها اعلام کردند که استرس باعث می‌شود که ضریب مقاومت بدن پایین بیاید یعنی سلول‌ها نتوانند در برابر استرس مقاوم شوند. بنابراین وارد کردن استرس بیش از حد به مردم کار پسندیده‌ای نیست. با وجود اینکه باید توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را جدی بگیریم اما نباید روان خودمان را درگیر کرونایی که نگرفته‌ایم بکنیم و این اطمینان خاطر را باید به مردم داد که با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و ماندن در خانه از این بیماری در امان هستند.

باید به مردم اطمینان داد که با رعایت نکات ایمنی و ماندن در خانه از کرونا در امان هستند

لطفی ضعف اعتماد عمومی به مسولین را یکی از مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: عدم توجه مردم به توصیه‌ها دلایل متعددی دارد اما مهمترین موضوع این است که فاصله بین مردم و مسوولین افزایش و ضریب اطمینان مردم به مسوولین کاهش یافته است. لذا این امر باعث شده است که به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مسوولین کمتر توجه کنند درحالی که در شرایط فعلی اطمینان مردم به مسوولین و توجه به توصیه‌های آنها از مهمترین ضروریات مقابله با کرونا است.

اطمینان مردم به مسوولین یکی از ضروریات مقابله با کرونا در شرایط فعلی است

این نماینده مردم در مجلس در خصوص تلاش کادر پزشکی و درمانی برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: جا دارد از کادر پزشکی تشکر کرد که شبانه روزی در حال تلاش هستند و عملکردشان با توجه به امکانات محدودی که دارند قابل تقدیر است؛ ولی نبود امکانات در سطح جامعه دلیلی بر این نمی‌شود که مسوولین کادر پزشکی یا بهداشت و درمان ما ضعیف عمل می کنند. بنابراین کمبودهای موجود را خود مردم بایستی تامین کنند. نبایستی انتظار همه مسایل پزشکی را از مسوولین بهداشت داشته باشیم چراکه آنها نهایتا در حوزه بیمارستان می‌توانند خدمات دهند نه در سطح عادی جامعه.

عملکرد کادر پزشکی با وجود محدودیت‌ها قابل تقدیر است/ مردم خودشان کمبودهای موجود را تامین کنند

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: مسوولین با توجه به توان و امکاناتی که داشتند بسیار تلاش می‌کنند ولی کاستی هایی وجود دارد که باید جبران شود.