شناسهٔ خبر: 39050034 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک در تبریز

تبریز - ایرنا - فرمانده سپاه عاشورا گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک با همکاری سه هزار نفر در تبریز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سردار عابدین خرم روز جمعه در گفت‌ و گویی اظهار کرد: در رزمایش دفاع بیولوژیک یگان‌های تابع نیروی زمینی سپاه شامل تیپ حضرت امام زمان (عج)، لشکر ۳۱ عاشورا و گروه ۶۰ رسالت در قالب ۲۰۰ دستگاه همکاری و مشارکت دارند.

وی گفت: این افراد در کنار دیگر مدافعان سلامت، سراسر تبریز و به ویژه مناطق پرخطر اعلام شده را با محلول‌های خاص ضد عفونی می‌کنند.

سردار خرم همچنین از انجام این رزمایش در شهرستان‌های میانه، مرند، مراغه، شبستر، سراب و اهر نیز خبر داد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به همکاری سه هزار نفر نیروی گردان جنگ نوین متخصص و بسیجیان در رزمایش زیستی، اظهار کرد: این کارها لازم است، اما کافی نیست و مردم باید رعایت کرده و در خانه بمانند تا شاهد پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و خستگی بیش از حد کادر درمان نباشیم.

سردار خرم با اشاره به تولید ماسک و لباس توسط نیروهای بسیجی سپاه خاطرنشان کرد: تولید این اقلام بهداشتی همچنان ادامه دارد.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی به یک هزار و ۱۹۰ نفر و جان باخته ها به ۱۱۴ نفر رسیده است.

توزیع ۴۰۰ بسته بهداشتی در محلات حاشیه‌نشین تبریز

با حضور رییس جمعیت هلال احمر، ۴۰۰ بسته بهداشتی اهدایی در محلات حاشیه‌نشین توزیع و همچنین این محلات گند زدایی شد.

در راستای عملیلت مقابله با کرونا و گندزدایی از محلات پرخطر، ساکنان محله ملا زینال تبریز مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته و ضدعفونی و گندزدایی انجام شد.

اعضای تیم سحر جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با حضور در محله ملا زینال تبریز ضمن ضدعفونی معابر و گند زدایی کوچه ها،  اقدام به توزیع ۴۰۰ بسته مواد بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در میان خانواده ها کردند.