شناسهٔ خبر: 39050014 - سرویس استانی
منبع: برنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر ومیمه:

رتبه ششم کرونا در استان اصفهان به شاهین شهر رسید

فرماندار شهرستان‌ شاهین‌شهر و میمه گفت:رتبه ششم کرونا در استان اصفهان را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،اسفندیار تاجمیری گفت: طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری یا (فاصله‌گذاری اجتماعی)، ابلاغ شده و لزوما محدودیت‌هابی را برای مردم در پیدارد و آگاهی ایشان از شرایط اجرا و جرائم در صورت تخلف را می‌طلبد.خودروی افراد متخلف از مقررات به مدت یکماه توقیف می‌شود و جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان در انتظار آن‌هاست.

موارد تصویب شده در‌ کمیته‌ اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ازصبح  ۸ فروردین تا ۱۵ فروردین توسط همه دستگاه‌ها و نهادها در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه لازم الاجرا خواهد بود.

تاجمیری، خاطرنشان کرد: شهرستان‌ شاهین‌شهر و میمه به لحاظ موقعیت و بافت جمعیتی از اقصی نقاط کشور و مرکز شهرستان بودناز شرایط ویژه‌ای برخوردار است و باعث تبادلات فرهنگی و خانوادگی بیشتر، میان مردم این‌شهر با سایر شهرها می‌شود و همین امر،حساسیت بیشتری برای رسیدگی و کنترل، ایجاد می‌کند.

وی گفت: موارد کرونای مثبت شناسایی شده در شهرستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و ما رتبه ششم را در استان داریم.

و به لحاظ تعداد بیماران مبتلا، رتبه دوم و از لحاظ درصد فوت موارد مثبت، رتبه پنجم را در استان دارا هستیم که این خود دلیلی بر جدیتدر لزوم بکارگیری موارد بهداشتی و بخصوص، رعایت قرنطینه و در خانه ماندن برای کاهش ابتلا و جلوگیری بیشتر از شیوع بیماریاست.

اسفندیار تاجمیری، افزود: در مورد نمونه‌های مثبت برای بستری، میانگین و شاخص ما مانند استان است یعنی تقریبا ۶۰ درصد نمونه‌هامثبت پاسخ داده شده‌اند و این کلیت نشان دهنده‌ی ایجاد حساسیت اجتماعی بیشتر برای رعایت در بین مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از مرکز استان اولین مرکز ۱۶ ساعته غربالگری را ما در شهرستان شاهین‌شهر و میمه مستقر کرده‌ایم، گفت: در مجموع عملکرد در ایست کنترل  و غربالگری، ۲۳۴ نفر با علائم مشکوک شناسایی شده است و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 رئیس ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا در شاهین‌شهر و میمه، یادآور شد: تا تقریبا ۴ روز پیش رتبه یکی مانده به آخر رادر سامانه ارزیابی سلامت داشتیم، اما خوشبختانه در حال حاضر با همت و تلاش پرسنل مرکز بهداشت شهرستان و اطلاع‌رسانی‌هایصورت گرفته، به رتبه‌ی هفتم استان ارتقا پیدا کرده‌ایم.

فرماندار، افزود: در بحث تامین اقلام بهداشت فردی، میزان قابل توجهی در حدود ۵۰ درصد، از طریق داروخانه‌ها در اختیار شهروندانقرار گرفته است و کمبودهای احتمالی نیز توسط بخش خصوصی و با استقرار اماکنی در نقاط مختلف شهر عرضه و جبران می‌شود، لذاکمبودی در شهرستان وجود ندارد.

وی متذکر شد: در این ‌مدت، ضدعفونی و پاک‌سازی اماکن و معابر و حتی مجتمع‌های مسکونی و ناوگان حمل‌و‌‌نقل عمومی، با همتنیروهای شهرداری‌ها و نیروهای سازماندهی شده‌‌ی بسیج در شهرها و روستا‌های شهرستان صورت گرفته و وضعیت قابل قبولی دارد.

تاجمیری با اشاره به اجرایی شدن طرح ممانعت عبور و مرور، گفت: از این‌ پس، دسترسی به ورودی شهر فقط از دو مسیر پل گرگاب ومیدان ولیعصر صورت می‌گیرد و همچنین بواسطه‌ی اجرای طرح جلوگیری از ورود مسافران، در پلیس راه شاهین‌شهر -کاشان، تماممسافران که قصد ورود به شهرستان را دارند، به مبدا بازگردانده می‌شوند.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، خاطرنشان کردبا اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت‌هایی ایجاد شده که قاعدتا بنابر آن، به هیچ عنوان افراد غیر بومی را در شهرستاننمی‌پذیریم و این افراد با بررسی کدملی و مدارک خودرو، شناسایی می‌شوند. همچنین ورودی‌های فرعی شهر بسته شده و در ورودی‌‌هایاصلی شهر، کنترل شدیدتری صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان یادآور شد: ایاب و ذهاب در شهرهای شهرستان با کنترل مراکز غربالگری صورت می‌گیرد و پایگاه‌های ایست و کنترلما با محوریت اجرایی مرکز بهداشت شهرستان و هلال احمر و شهرداری‌ها و مشارکت نیروهای انتظامی، در شرایط اجرایی خوبی قراردارند و اعضای تامین به‌صورت میدانی بر این امر، نظارت و سرکشی می‌کنند.

همچنین، موارد تصویب شده در‌ کمیته‌ی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از ۸ فروردین تا ۱۵ فروردین توسط همهدستگاه‌ها و نهادها در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه لازم الاجرا خواهد بود.

وی تصریح کرد: از صبح فردا، ناوگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری فعالیت خود را متوقف کرده و صرفا تاکسیرانی، به شهروندان خدمات ارائهمی‌دهد و در همین راستا، ترمینال برون‌شهری نیز فعالیتی نخواهد داشت.

سیستم اداری و قرض‌الحسنه‌ها هم تا ۱۶فروردین، تعطیل شده و اما بانک‌ها با یک‌سوم ظرفیت نیرو، جهت پیشبرد کار مشتریان، بهفعالیت ادامه می‌دهند.

تاجمیری متذکر شد: در این میان، از ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها و اماکن پر ازدحام، جلوگیری و مراکز تفریحی و… که محل تجمع افرادهستند، تعطیل خواهند بود و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی و فرهنگی و ورزشی که منجر به تجمع افراد شود در سطح شهرستانشاهین‌شهر و میمه تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

همچنین ممانعت با تاکید بر عدم تردد خودروها و جریمه در صورت روئیت، در روز سیزدهم فروردین است.

 

بیشتر بخوانید: