شناسهٔ خبر: 39049993 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۴ هزار کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا نقش دارند

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر چهار هزار نفر از کادر بهداشت و درمان این استان به طور مستقیم در پیشگیری و درمان ویروس کرونا نقش دارند.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد هاشمی شهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا در کنار مردم سیستان و بلوچستان هستند و این‌ مجاهدت و حضور همدلانه همانند دوران دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا در سیستان و بلوچستان فعال شده و بیش‌از ۶۰۰ مورد آزمایش برای افراد مشکوک انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت پیشگیری گفت: ضروری است هموطنان با  ماندن در منزل و رعایت بهداشت کادر بهداشت و درمان را در مهار ویروس کرونا یاری دهند تا هر چه سریعتر به شرایط عادی باز گردیدم.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۱ نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

 براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۸ نفر افزایش یافت.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.