شناسهٔ خبر: 39049852 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات ضدعفونی سیاه چادر‌های عشایر کرمان +تصاویر

عملیات ضدعفونی سیاه چادر‌های عشایر سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه آغازشده است و تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمد شمسی معاون اداره امور عشایر شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: عملیات ضد عفونی کردن سیاه چادر‌های عشایری و ارائه خدمات بهداشتی به این قشر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

ضدعفونی سیاه چادر‌های عشایر کرمان + تصاویر

او افزود: این اقدام به همت گروه جهادی سردار "شهید حاج قاسم سلیمانی" وابسته به موکب پیروان ولایت آغاز شده است و تا ریشه کنی کامل ویروس هرروز ادامه خواهد یافت.

شمسی تصریح کرد: از ابتدای فروردین، طرح ضدعفونی سیاه چادر عشایر آغاز شده و روزانه به طور متوسط یکصد خانوار عشایری، زیر پوشش این خدمات قرار خواهند گرفت.

ضدعفونی سیاه چادر‌های عشایر کرمان + تصاویر

او بیان داشت: در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه در مجموع تا کنون، ۵۰۰ خانوار این خدمات را دریافت کرده اند و علاوه بر ضد عفونی سیاه چادر‌ها، ماسک قابل شستشو، مایع دستشویی و بروشور‌های توجیهی بهداشتی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا نیز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

معاون اداره امورعشایر شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه گفت: اداره امور عشایری شهرستان بافت علاوه بر عشایر مناطق زیر پوشش خود، خانوار‌های عشایری شهرستان‌های رابر و ارزوئیه را نیز تحت پوشش دارد.

ضدعفونی سیاه چادر‌های عشایر کرمان + تصاویر

در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه پنج هزار خانوار عشایر زندگی می کنند که هشتصد راس دام سبک دارند.

انتهای پیام/ب