شناسهٔ خبر: 39048502 - سرویس بین‌الملل
منبع: العالم | لینک خبر

کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را اعلام کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را در سراسر این کشور اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی بامداد جمعه اعلام کرد که در مجموع ۲ هزار ۲۸۰ نفر از شهروندان این کشور و دو شهروند خارجی همچنین در قرنطینه هستند و افرادی که پس از طی مدت لازم علائم کرونا ندارند، از قرنطینه مرخص شده‌اند.

رسانه رسمی کره شمالی پیشتر گفته بود که از ۳۸۰ شهروند خارجی که تحت قرنطینه قرار گرفته‌ بودند، همگی به جز سه نفر پس از آنکه علائم کرونا بروز ندادند، مرخص شدند و اکنون با ترخیص یک نفر دیگر، تنها دو شهروند خارجی در این کشور در قرنطینه به سر می‌برند.

این رسانه که از قرنطینه به «نظارت پزشکی» تعبیر می‌کند، گفت افرادی که پس از طی مدت لازم دارای علائم کرونا نباشند، یک به یک مرخص خواهند شد.

کره شمالی پیشتر آمار مرتبط با کرونا را در مناطق مختلف این کشور اعلام کرده بود، اما این برای اولین بار است که آمار سراسری را منتشر می‌کند.

این کشور که تدابیر بسیار سختگیرانه‌ای را از طریق کنترل شدید مرزها و سختگیری در فرایند قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کووید۱۹ اعمال کرده، تاکنون هیچ مورد ابتلای قطعی به کرونا را اعمال نکرده اما گفته است که هزاران نفر را تحت نظارت پزشکی قرار داده است.

با این وجود، برخی رسانه‌های منطقه‌ از جمله رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن مدعی شده‌اند که تاکنون بیش از ۲۰۰ سرباز کره شمالی براثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

این رسانه‌ها همچنین مدعی بودند که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از بیم کرونا از پیونگ‌یانگ خارج شده، اما کیم هفته گذشته برای کلنگ‌زنی ساخت یک بیمارستان در پایتخت کشورش در انظار عمومی حاضر شد.

ایرنا