شناسهٔ خبر: 39048343 - سرویس فرهنگی
منبع: مهر | لینک خبر

تئاتر در خانه-۷؛

فاش شدن رازهای زندگی سه قاتل زن در «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه»

آروین موذن زاده

نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نوشته و کارگردانی ساناز بیان نمایشی مستند درباره سه پرونده قتل است؛ پرونده‌هایی که وجه اشتراک آن‌ها حضور متهمان زن بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه‌مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان دیدن فیلم-تئاترهای مختلف پیشنهاد می‌شود که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نوشته و کارگردانی ساناز بیان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این فیلم-تئاتر متعلق به اجرای سال ۹۴ نمایش در تماشاخانه باران است که با حضور بازیگرانی چون گیتی قاسمی، نسیم ادبی و بهاره رهنما به صحنه رفت.

این نمایش برای اولین بار در مهر و آبان سال ۱۳۹۲ در تالار شمس موسسه اکو روی صحنه رفته بود و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

«عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نمایشی درباره افکار و زندگی سه زن جنایتکار معروف با برداشتی آزاد از زندگی واقعی آن‌هاست.

این نمایش در حوزه‌ تئاتر مستند قرار می‌گیرد و به مقوله‌ آسیب‌پذیری زنان در جامعه‌ ایران‌ می‌پردازد. ساناز بیان نمایشنامه‌ «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» را پس از مطالعه‌ دقیق و تحقیق درباره‌ سه پرونده‌ جنایی پر سر و صدای سال‌های اخیر ایران نوشته است. اما آنچه این پرونده‌ها را از نمونه‌های دیگر جدا می‌کند متهم‌های اول آن‌ها هستند که هر سه زن بوده‌اند. بر اساس این پرونده‌ها، هر کدام از این سه زن به دلیلی مرتکب قتل شده‌ و به حکم دادگاه به اعدام محکوم شده‌اند.

راوی نمایش زن خبرنگاری در نقش یک پرسشگر است که برای یافتن دلیل این قتل‌ها شروع به کندوکاو در زندگی آن‌ها می‌کند. تماشاگر از خلال گفتگوی خبرنگار با این زنان −که اعدام شده‌اند− رازهای زندگی‌شان را می‌بیند.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.