شناسهٔ خبر: 39036831 - سرویس گوناگون
منبع: فارس | لینک خبر

دید و بازی 1| لذت نیم‌روز بازی خانوادگی با «نامه‌ای به گیلاس»+فیلم

بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برای‌تان بسازد.

صاحب‌خبر -

گروه تفریح و نشاط؛ سعیده اسدیان: این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و به دلیل قرنطینه دیگر خبری از دورهمی های فامیلی یا تفریحات خارج از خانه نیست، شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی این باشد که گوشی های تلفن همراه خود را کنار بگذارید و کلافگی این روزها را با بازی های خانوادگی جبران کنید، بازی هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می شود. 

وظیفه اخلاقی و انسانی ما در این شرایط حکم می کند که در خانه بمانیم و با ماندن در خانه به کادر درمان و مدیران خط مبارزه با کرونا کمک کنیم و هم اینکه زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم. اما برای در خانه ماندن نیاز به کارهایی داریم که فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم. یکی از این کارها کشف و یادگیری بازی های دورهمی خانوادگی است. بازی هایی که با چند نفر از اعضای خانواده می توانیم آن ها را انجام بدهیم. 

ما در خبرگزاری فارس؛ تعدادی از این بازی ها را به شما معرفی می کنیم. فقط کافی است گزارش ما را بخوانید و ویدئویی را که برای تان تهیه کرده ایم به دقت ببینید. آن وقت می توانید در خانه این بازی را با همراهی بچه ها و همسرتان انجام بدهید و یک نیم روز تعطیل جذاب و هیجان انگیز برای خانواده تان بسازید. 

بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیا است که می تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برایتان بسازد.

نامه ای به گیلاس یک بازی استنتاجی است که در آن بازیکنان با حدس زدن، بازی‌خوانی، رودست زدن، تکیه بر شانس و با استفاده از قابلیت کارت‌های در دست شان می توانند دیگر بازیکنان را از دور بازی حذف کنند و در نهایت یکی برنده بازی باشد.

 

محتویات جعبه نامه ای به گیلاس چیست؟

در این بازی 16 کارت نقش، 12 نشان عشق به شکل ژتون و یک دفترچه راهنما وجود دارد، این بازی برای گروه سنی 10 سال به بالا طراحی شده و افراد می توانند 2 تا 4 نفره در مدت زمان 20 دقیقه بازی را به پایان برسانند.

این بازی از آن دست بازی‌هایی است که در عین سادگی بسیار جذاب بوده و هربار بازی لایه‌های بیشتری به آن اضافه می کند، بازیکنان با آشنایی با قابلیت نقش‌های بازی کم‌کم به امکانات بازی مسلط شده و می‌توانند به سرعت بازی دیگران را تحلیل کرده و حرکت آن ها را پیش‌بینی کنند.

قصه «نامه ای به گیلاس» که رتبه‌  40 بازی‌های خانوادگی را دارد و از پرفروش‌ترین بازی‌های کارتی شناخته می شود در همان اسم بازی خلاصه شده، یعنی هرکس بتواند نامه‌ خودش را به گیلاس خانم برساند، می‌تواند توجه و عشق او را به خودش جلب کند.

 

شروع بازی چگونه است؟

برای شروع بازی، 16 عدد کارت را بُر بزنید و پشت به رو جلوی خود بگذارید. کارت رویی را بدون این که ببینید از بازی خارج کنید. اگر دو نفری بازی می کنید 3 عدد کارت دیگر را کشیده، رو کنید تا هر دو بازیکن ببینید و کنار بذارید ( از این 3 کارت در این دور از بازی استفاده نمی شود).

حالا هر بازیکن یک کارت می کشد. کارت کشیده شده در واقع دست شماست و دیگران نباید آن را ببینند. شروع کننده این دور از بازی کسی است که در دور پیشین برنده شده و یا اگه دور اول بازی است، جوان ترین بازیکن باید بازی را شروع کند.

 

کارهایی که یک بازیکن می تواند در نوبت خود انجام دهد

شما در نوبت خود یک کارت از روی دسته کارت ها کشیده و به دست خود اضافه می کنید. حالا انتخاب می کنید که کدام یکی از این دو کارت را جلوی خودتان آن هم به شکلی که دیگران ببینند، بازی کنید. هر کارت یک متنی دارد که باید زمانی که بازی می شود، بازیکن آن را اجرا کند، هرچند که به نفعش نباشد.

تمام کارت های بازی شده باید جلوی بازیکن باقی بمانند به طوری که معلوم شود با چه ترتیبی بازی شده است، حالا نوبت شما تمام شده و نفر بعد (در جهت عقربه های ساعت) بازی خود را انجام می دهد.

بازیکنی که از دور خارج شده کارتی را که در دست دارد نشان داده اما متن آن را اجرا نمی کند، در واقع این بازیکن تا آخر این دور نوبتی ندارد و بازی نمی کند.

 

پایان بازی

اگه در پایان نوبت یک بازیکن دسته کارت ها به اتمام رسیده باشد، آن دور از بازی تمام شده و بازیکنان باید دستشان را به هم نشان دهند، بازیکنی که بزرگترین عدد را در دست دارد برنده این دور از بازی خواهد بود.

در صورت تساوی بین دو یا چند بازیکن، کسی برنده است که مجموع اعداد کارت هایی که بازی کرده بیشتر باشد، از طرفی اگر تمام بازیکنان جز یک نفر از دور بیرون رفته باشند، در این صورت برنده این دور از بازی بازیکن باقی مانده است.

در پایان هر دور از بازی به برنده یک امتیاز داده می شود و دور بعدی از بازی به ترتیبی که پیش از این گفته شد از سر گرفته می شود، در نهایت برنده بازی کسی است که امتیاز بیشتری را کسب کرده باشد.

بدون شک انجام این بازی‌ها و گپ و گفت‌های خانوادگی می‌تواند تحمل قرنطینه را برای شما آسان تر کند.

برای اینکه با قوانین بازی بهتر آشنا شوید می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

 

انتهای پیام/