شناسهٔ خبر: 39032544 - سرویس سیاسی
منبع: تقریب | لینک خبر

طرح آمریکا برای عملیات علیه پایگاه‌های مقاومت درعراق

کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای از طرح آمریکا برای اجرای عملیاتی علیه پایگاه‌های نظامی عراق خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در بیانیه کتائب حزب الله آمده است: در شرایط دشوار کنونی عراق و زمانی که همه امکانات برای مقابله با خطر ویروس کرونا، که ترامپ تروریست و دولت جنایتکارش متهم به گسترش آن است، بسیج شده و در شرایطی که نیروهای مردمی و گروه‌های مقاومت سرگرم حمایت از تلاش‌های دولت و تقویت آن از قبیل ضدعفونی کردن و کمک به خانواده‌ها هستند، تحرکات مشکوک نیروهای آمریکایی و مزدوران آن را زیر نظر گرفته‌ایم که از این شرایط برای دستیابی به اهداف مشکوک خود و اجرای برنامه‌هایی بهره برداری می‌کنند.  

این گروه مقاومت عراقی افزوده است: در روزهای گذشته شاهد بالا گرفتن موج جنگ روانی-رسانه‌ای آمریکایی به منظور مقدمه سازی طرحی آمریکایی در عراق بودیم. بر اساس این طرح،  آمریکا قصد دارد یک عملیات هلی‌برد توسط نیروهای خود با پوشش نیروی زمینی و جنگنده‌ها علیه مواضعی متعلق به سازمان‌های امنیتی، الحشد الشعبی و مقاومت اسلامی انجام دهد.

کتائب حزب الله  با بیان اینکه طرح آمریکا ارکان اصلی کشور عراق را به خطر انداخته و صلح داخلی را تهدید می‌کند، تأکید کرد: با خطرات و پیامدهای این طرح به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

بنا بر بیانیه کتائب حزب الله، در شرایطی که عراق با بحران کرونا روبه رو است این اقدام آمریکا و پیامدهای خطرناک آن شرایط را وخیم‌تر خواهد کرد و یک فاجعه انسانی و اجتماعی به بار خواهد آورد که قابل کنترل نخواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: اقدام دشمن اشغالگر آمریکایی، ما را در برابر گزینه‌های زیادی قرار داده و مجبور خواهیم شد که با قدرت به همه تأسیسات نظامی، امنیتی و اقتصادی آن بی هیچ استثنایی پاسخ دهیم و مواضعی را که برای حمله طراحی کردند به گورستان آنها تبدیل کنیم؛ به نحوی که مایه ننگ آنها و همدستانشان شود.

انتهای پیام/