شناسهٔ خبر: 39032416 - سرویس ورزشی
منبع: طرفداری | لینک خبر

گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا: تا حد امکان در برابر لغو فصل جاری سری آ مقاومت می‌کنم؛ شاید مسابقات تا ماه جولای یا آگوست طول بکشد

محمد رضایی

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا امیدوار است فصل جاری سری آ را به سرانجام برساند، حتی اگر دامنه مسابقات به جولای و آگوست کشیده شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایتالیا، آینده فصل 2019/20 سری آ مبهم است. همچنان مشخص کردن تاریخ دقیقی برای شروع مجدد سری آ امکان پذیر نیست و شاید فصل جاری به طور کلی لغو شود. با این حال گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در تلاش است مانع لغو لیگ شود.

گراوینا در مصاحبه ای با Radio Marte گفت:

تا حد امکان سعی می کنیم امیدوار باقی بمانیم. تا جایی که ممکن باشد نمی خواهیم امید خود برای از سر گرفتن مسابقات را از دست بدهیم. شخصا هر کاری می کنم تا این مهم اتفاق بیفتد. نباید به راحتی تسلیم بشویم.

هنوز برای فکر کردن به اینکه از چه زمانی سری آ را آغاز کنیم بسیار زود است. یوفا درخواست کرده تا قبل از 30 ژوئن، تکلیف لیگ ها مشخص شود اما هر کاری می کنیم تا بتوانیم فراتر از این تاریخ پیش برویم. بنابراین شاید از جولای و آگوست استفاده کنیم. [در حالت عادی، فصل جدید سری آ باید از آگوست آغاز شود]

از باشگاه ها درخواست می کنم از تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ حمایت کنند. درحال حاضر نباید به دنبال منافع شخصی باشیم. طی این هفته، دولت دستورالعمل های جدیدی برای وضعیت آینده کشور ابلاغ خواهد کرد اما فعلا مسائل بسیار مهمتری از ورزش وجود دارد. از دولت برای جبران خسارت ها، درخواست کمک مالی نخواهیم کرد چون با این کار فقط به بحران های کشور دامن می زنیم.

لغو کامل فصل را همچون یک شکست قلمداد می کنم و این تصمیم می تواند به اعتبار سری آ ضربه بزند. این یک سناریوی ناخوشایند است اما فعلا مسائل مهم تری وجود دارد و باید صبر کنیم. تا حد امکان در برابر لغو این فصل سری آ مقاومت خواهم کرد اما مسئله اصلی زمان است.