شناسهٔ خبر: 38380494 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین خبر‌ها از کرونا

کرونا در آمریکا ، امارات، عربستان و اسرائیل

آمریکا، امارات، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ابتلای برخی شهروندان خود را به ویروس کرونا تایید کردند.

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل خبرگزاری سوری سانا ، یازده آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
مرکز نظارت و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا از مبتلا شدن ۱۱ آمریکایی به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد: این افراد در عرشه کشتی «دایموند پرنسس» بوده اند که اکنون در ژاپن قرنطنیه هستند.
شبکه سی ان ان به نقل از مرکز پزشکی آکادمی «نبراسکی» در آمریکا گزارش داد: در اغلب مبتلایان به ویروس کرونا نشانه‌ها و علائم آن به وضوح دیده نمی‌شود.
پس از انتشار و گسترش ویروس «کرونا» در عرشه این کشتی تفریحی، مبتلا شدن ۴۰ گردشگر آمریکایی اعلام شد که آن‌ها را جدا و به بیمارستان‌های ژاپن منتقل کردند. آن‌ها همچنان در ژاپن تحت مداوا قرار دارند.
مقامات آمریکایی دوشنبه گذشته ۳۴۰ گردشگر آمریکایی را از کشتی «دایموند پرنسس» در ژاپن تخلیه کردند و آن‌ها را به مدت ۱۴ روز در قرنطنیه در آمریکا نگه داشتند.
کشتی «شاهزاده الماس» از ابتدای ماه جاری نزدیک بندر «یوکوهاما» ژاپن قرار دارد. قرنطینه شدن این کشتی به طور رسمی پنجم فوریه اعلام شد، زیرا مطمئن شدند یکی از مسافران این کشتی که به شهر هنگ هنگ رفته بود به ویروس کرونا مبتلا بوده است.
تاکنون حدود ۲۰۰۰ نفر در عرشه این کشتی در ژاپن حضور دارند بنابراین مطمئن شدند که ۷۲۸ نفر از آن‌ها مبتلا به ویروس کرونا هستند. نخستین مورد مرگ ابتلا به ویروس کرونا در عرشه این کشتی اعلام شد.
رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه نخستین مورد آلوده به ویروس جدید کرونا را تأیید کرد.
وزیر بهداشت عربستان سعودی هم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را 244 نفر اعلام کرد که 64 نفر از آنها در استان جده هستند و 18 نفر از آنها تا کنون جان خود را از دست داده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اخبار الآن، توفیق الربیعه ضمن اعلام این مطلب از ثبت 13 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که هفت تن از آنها در جده و چهار نفر در ریاض بوده است. در هر یک از شهرهای مدینه منوره و نجران نیز یک نفر به این ویروس مبتلا شده است.
<div id="video-display-embed-code_4547414" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2652454/4547414?width=400&height=300"></script></div>