شناسهٔ خبر: 38245909 - سرویس علمی-فناوری
منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

تولید نمایشگرهایی مخصوص قابل حمل برای موبایل

سامسونگ و ال جی مشغول تولید نمایشگرهایی اختصاصی تلفن همراه هستند که به کاربران اجازه می دهد از تمام قدرت تلفن همراه شان استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، کاربردهای تلفن هوشمند بسیار وسیع هستند. از بازي های آنلاین گرفته تا تماشای فیلم، تایپ کردن و غیره.

با این وجود تایپ کردن روی نمایشگر موبایل کار خسته کننده و سختی است. درهمین راستا برای تسهیل استفاده از موبایل، شرکتهای سامسونگ و ال جی تصمیم دارند یک مانیتور قابل حمل برای تلفن همراه ها بسازند. این مانیتورها طوری طراحی شده اند که به کاربر اجازه می‌دهند از تمام قدرت رایانشی تلفن همراه خویش در یک نمایشگر بزرگ تر استفاده کنند.

این مانیتورها سبک هستند و با سیم یا بلوتوث به دستگاه متصل می شوند.

پیش از این شرکت ها روش های مختلفی برای بزرگ تر کردن نمایشگر موبایل بکار گرفتند. گوگل (Google) در اندروید ۱۰ حالت« دسک تاپ مود» را ارائه کرد. این حالت به کاربران اجازه می دهد از طریق یک نمایشگر بزرگتر از موبایلشان استفاده کنند. سامسونگ نیز حالت شبیه« دکس مود» را در دستگاه هایش ارائه کرده است. البته ال جی نیز در نسخه نرم افزار اندروید ۱۰ خود حالت مشابهی را عرضه کرده است. با این وجود نمایشگر جدید مانیتوری حمل کردنی را برای کاربران فراهم می کند که بطور خاص برای تلفن همراه طراحی شده است.

این نمایشگر دارای یک کیبورد است و کاربر میتواند آنرا به دستگاه مورد نیاز خود وصل کند.

سامسونگ نمایشگر قابل حمل خویش را« سامسونگ دکس بوک» نامگذاری کرده است. این دستگاه یک نمایشگر فول اچ دی ۱۴.۱ اینچی با باتری ۱۰ هزار میلی آمپری است که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد.

نمایشگر مخصوص تلفن همراه ال جی« کلود تاپ» نام دارد. این نمایشگر نیز فول اچ دی و ۱۴.۱ اینچی است. اما باتری آن ۵ هزار میلی آمپری است. وزن نمایشگر نیز فقط ۶۰۰ گرم است.

قیمت هر دو محصول حدود ۳۴۰ تا ۴۲۰ دلار است و احیانا در نیمه دوم ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شوند.