شناسهٔ خبر: 38242773 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح بازی و یادگیری در مدارس کرج کلید خورد

کرج - ایرنا - برای نخستین بار طرح آموزشی بازی و یادگیری در مدارس پایه اول ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج کلید خورد.

صاحب‌خبر -

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج درآیین افتتاح این طرح که روز شنبه در مدرسه معاد محمد شهرکرج برگزار شد، افزود: برنامه بازی و یادگیری یکی از طرح‌های مؤثر و ارزشمند در جهت شاداب سازی محیط یادگیری است.

ابراهیم فلاح نژاد افزود:  بیشتر تجهیزات و بازی‌های موجود در این کلاس‌ها ساخته کار معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء است که دقت، تمرکز و مهارت آموزی دانش‌آموزان را ارتقاء می دهد.اجرای این طرح  هزینه و بار مالی برای اولیای دانش‌آموزان ندارد.

وی اضافه کرد: یادگیری ازطریق بازی را یکی از روش‌های تعاملی دانست که موجب می‌شود تا دانش‌آموزان به کمک بازی، موضوعات را بهتر درک کنند و در طول یادگیری احساس خستگی کمتری داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج هم دراین آیین گفت: با اجرای طرح «بازی و یادگیری» دانش آموزان مدارس دوره اول ابتدایی به درس و مدرسه بیشتر علاقه مند می‌شوند.

فاطمه رمضان زاده خاطرنشان کرد: در این طرح کودکان و نوجوانان با انجام بازی، ‌نوعی زندگی کردن را تمرین می‌کنند و انواع مهارت‌ها را می‌آموزند. بازی می‌تواند در خلاقیت مؤثر باشد و سبب رشد و شکوفایی استعداد آن‌ها شود.

وی بیان داشت: این طرح درفاز اول در ۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه از مجموع ۲۳۷ مدرسه آغاز شده است که می کوشیم تا سال تحصیلی آینده بیشتر مدارس تحت پوشش قرار گیرند.

آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ۴۷ هزار دانش آموز ابتدایی دارد.