شناسهٔ خبر: 38238122 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

انقلاب حقوق بانوان را به جایگاه اصلی و مورد تاکید اسلام رساند/ زوجین زندگی خود را برپایه آموزه‌های مکتب فاطمی بنا گذاری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب حقوق بانوان را به جایگاه اصلی و مورد تاکید اسلام رساند و کرامت زن را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، از این بانوی بزرگوار اسلام به‌عنوان بانوی مکتب‌ساز جهان اسلام و مذهب تشیع یاد کرد که تمام زندگی خصوصی و اجتماعی او سرشار از الگو برای زنان امروز است.

امام جمعه تبریز نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا به‌عنوان روز زن را از برکات بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: این در حالی است که در رژیم گذشته مناسبت‌های خاصی برای گرامیداشت روز زن در نظر گرفته می‌شد.

آل‌هاشم، حضرت فاطمه (س) را جامع‌ترین و معتبرترین مکتب برای بشریت خواند و افزود: طبق آموزه‌های دینی این بانوی بزرگ اسلام نه یک شخص، بلکه یک جریان و یک نظام مکتبی برای جهان و اسلام است که جامعیت و اعتبار ویژه‌ای به مقام زن داده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه در آیات قرآنی از ۱۲ بانو به عنوان بانوان پاک، منزه و نمونه یاد شده است، یادآور شد: نام تعدادی از این بانوان با اشاره مستقیم آمده است و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در قرآن مورد اشاره قرار گرفته‌اند که حضرت فاطمه نمونه‌ای از این بانوان است.

وی از زوجین جوان که مراسم عقد آنها مقارن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها است، خواست زندگی خود را برپایه آموزه‌های مکتب فاطمی بنا گذاری کنند و فاطمی زندگی کنند.

انتهای پیام/60001/س