شناسهٔ خبر: 38221470 - سرویس سیاسی
منبع: نماینده | لینک خبر

شورای ائتلاف پاسخگوی عملکرد نیروهایش در مجلس خواهد بود

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌گوید: اگر این نمایندگان وارد مجلس شوند، کار شورای ائتلاف و نیروهای ائتلاف تمام نخواهد شد، چراکه باید پاسخگوی عملکرد نمایندگان در سطح کشور و نه‌فقط در تهران باشند.

صاحب‌خبر -

فاطمه رهبر «عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» در گفت‌وگو با «نماینده» با تأکید بر عملکرد ضعیف مجلس دهم اظهار کرد: «با گذشت چهار سال از عمر مجلس دهم و وجود مشکلات کشور، مصوبه خاصی که مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل داخلی کشور را حل کند، در این مجلس مشاهده نشده است. برخی از نمایندگان فعلی مجلس عنوان کرده‌اند که مجلس در رأس امور نیست، این مسئله بیانگر آن است که نمایندگان فعلی مجلس به ضعف این دوره از مجلس شورای اسلامی پی برده‌اند.»

نماینده ادوار مجلس گفت: «برخی از نمایندگان در اذهان عمومی مردم حاشیه ایجاد کرده‌اند که به‌جای آن بهتر بود به مسائل مهم و معیشت مردم پرداخته شود.»

وی ادامه داد: «شورای نگهبان اعلام کرد اکثر نمایندگان ردصلاحیت‌شده به دلیل مسائل اقتصادی و رانت رد صلاحیت شده‌اند. اگر این مسائل را در کنار هم قرار دهیم، پازلی ایجاد می‌شود و آن این است که نمایندگان می‌گویند «مجلس در رأس امور قرار ندارد» چون به‌جای آنکه نمایندگان به حل مشکلات مردم بپردازند، به خودشان و مسائل حاشیه‌ای که در جامعه ایجاد کرده، پرداخته‌اند.»

رهبر با اشاره به پاسخگو نبودن مجلس دهم تصریح کرد: «متأسفانه ما از بُعد نظارتی در مجلس و شورا کمبودهایی در قانون داریم که باید در مجلس آینده رفع شود و آن این است که بین نماینده‌ای که فعالیت دارد با نماینده‌ای که کاری انجام نمی‌دهد، هیچ‌گونه فرقی وجود ندارد. تصویب طرح «شفاف‌سازی آرا» می‌تواند یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم باشد. این طرح می‌تواند نسبت به اینکه یک نماینده در طول چهار سال مسئولیتش در چه طرح‌هایی مشارکت داشته، به چه طرح‌ها یا لوایحی رأی داده، آیا اصلاً رأی داده یا نداده یا رأی ممتنع به‌عنوان مخالف و موافق ارائه داده است، کمک کند و برای روشن شدن اذهان عمومی خوب است.»

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به وعده‌های پوچ برخی نمایندگان مجلس فعلی اذعان کرد: «نماینده‌ منتخب مردم چهار سال در مجلس رفت‌وآمد دارد و می‌تواند مثبت و مفید باشد. درعین‌حال با نگاهی به کارنامۀ نمایندگان فعلی می‌توان گفت وعده‌های نمایندگان فعلی پوچ بوده است. با توجه به اینکه چند هفته تا پایان سال باقی‌مانده، نماینده‌ها برای تبلیغات به حوزه‌های انتخابیه‌شان رفته‌اند و فرصتی است تا گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند. درحالی‌که وعده‌های پوچ آن‌ها، مردم را قانع نخواهد کرد و مردم متوجه عملکرد ضعیف برخی از نمایندگان خواهند شد.»

رهبر با انتقاد از عملکرد مجلس فعلی عنوان کرد: «مجلس دهم کارنامه درخشانی ندارد، برخی از نمایندگان با عملکرد غیرصحیح و نادرست، با نام «امید» وارد مجلس شدند و امید مردم را ناامید کردند. البته این رویه هم قطعاً مورد توجه مردم است.»

وی تصریح کرد: «ان‌شاءالله مردم با حضور پررنگ خود در انتخابات، مشارکت را بالا خواهند برد و امیدواریم در مجلس آینده نماینده‌هایی انتخاب شوند که پاسخگوی مردم باشند، مردم‌فریبی نکنند و به وظایف خودشان به‌حق و درست عمل کنند.»

نماینده ادوار مجلس با اشاره به نقش احزاب در کشور اظهار کرد: «بیش از 40 انتخابات در کشور داشتیم که به شکل مردمی برگزارشده است. اگر ما حزبی بودیم و حزب پاسخگو در کشور داشتیم، وقتی یک نماینده وارد مجلس می‌شد، بعد از پایان چهار سال حزب پاسخگوی جامعه بود. حزبی که نماینده یا نمایندگانی را وارد مجلس کرده، خودش باید برنامه ارائه داده و مطالبه کند، خط‌دهی تخصصی و کارشناسی انجام دهد، اندیشه‌اش کار کند و به نمایندگان خط بدهد که پیگیر طرح و لایحه باشند که بتواند برای کشور مثمر ثمر باشد.»

رهبر گفت: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، همة گروه‌های سیاسی که در خط انقلاب و امام و رهبری هستند را در مجموعه خود قرار داده و طی فرآیندی، با همفکری و تبادل نظر، نمایندگان شایسته‌ و مورد اعتمادی را به مردم معرفی می‌کنند که به آن لیست رأی مثبت دهند.»

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: «اگر این نمایندگان وارد مجلس شوند، کار شورای ائتلاف و نیروهای ائتلاف تمام نخواهد شد، چراکه باید پاسخگوی عملکرد نمایندگان در سطح کشور و نه‌فقط در تهران باشند. این شورا در هر حوزه انتخابیه، نامزدی را معرفی کرده و آن فرد رأی مردمی آورده و وارد مجلس شده است؛ بنابراین باید پاسخگوی عملکرد منتخبین باشد. البته در کنار پاسخگو بودن باید برنامه‌هایی را درخصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی چه در حوزه داخلی و چه حوزه بین‌الملل ارائه دهد که مجلس به آن رسیدگی کند.»