شناسهٔ خبر: 38219898 - سرویس اجتماعی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضعیت برف در گیلان

همه راه‌های اصلی گیلان باز است

تمام راه‌های اصلی استان گیلان بجز محور پونل به خلخال و اسالم به خلخال باز است.

صاحب‌خبر -
۱۴:۰۰، آخرین وضعیت برف در گیلان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ اوضاع در استان برف‎زدهِ گیلان رو به بهبود و بازگشت به حال عادی است. 
همه راه های اصلیِ استان و بیش از 70 درصد راه های روستایی بازگشایی شده است و آنطور که آقای نوبخت، نماینده اعزامی دولت به استان گیلان گفت، مشکل 30 درصدِ باقیمانده نیز، امروز برطرف می شود.
​برق 92 درصدِ مشترکان گیلانی هم وصل شده است. وزارت نیرو قول داده برق همهِ مشترکانْ امشب یا نهایتا تا فردا صبح وصل خواهد شد.
اگر مشکل برق رفع شود طبق گفته مدیرعامل شرکت آب گیلان، تا پایان امشب، آب همه مناطق شهری و روستایی استان هم وصل می شود.
80 درصد قطعی های آب استان گیلان، ​در شهرهای لاهیجان، لنگرود و رودسر است.
استان گیلان این هفته شاهد بارش برفِ کم سابقه ای بود،​ به طوریکه در ارتفاعات، بیش از دو متر و در مناطق جلگه ای بیش از یک متر برف، بر زمین نشست.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4517987" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646085/4517987?width=350&height=250"></script></div>
ظاهرا لاهیجان نسبت به دیگر شهرهای استان گیلان،​به کمک رسانی بیشتری نیاز دارد که آخرین وضع این شهر از زبان ​فرماندار لاهیجان:
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4518260" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646085/4518260?width=350&height=250"></script></div>
همه راه‌های اصلی گیلان باز است
تمام راه‌های اصلی استان گیلان به جز محور پونل به خلخال و اسالم به خلخال باز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۵۳ گروه  راهداری با ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در بحران برف گیلان مسئولیت بازگشایی راه‌های استان را داشتند.
محمدرضا نازک کار افزود:۹۰ درصد راه‌های اصلی روستایی هم تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.
وی با بیان اینکه محور اسالم به خلخال هم تا یک ساعت آینده باز می‌شود گفت: تمام راه‌های اصلی روستایی هم تا فردا بازگشایی می‌شود.
 
امدادرسانی ۱۴۲ تیم هلال احمر
توزیع ۵ هزار بسته مواد غذایی در گیلان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان: ۵ هزار بسته مواد غذایی در گیلان در روز‌های بحرانی برف توزیع شد.
ولی پور افزود: ۱۴۲ تیم هلال احمر شامل ۷۱۰ امدادگر در بحران برف امدادرسانی کردند.
وی گفت: امداگران جمعیت هلال احمر دیروز در ۱۰ سورتی پرواز به ۲۰ روستا امداد هوایی انجام دادند و در این پرواز‌ها ۳۰ هزار قرص نان، ۷ هزار بطری آب، ۳ هزار و ۵۰۰ قوطی کنسرو، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته جیره خشک، یک تن خرما و ۴ هزار و ۵۰۰ تخته پتو بین اهالی روستا‌های گرفتار در برف توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: در این مدت به ۱۳ هزار و ۶۴۳ حادثه دیده هم امداد رسانی شد.
ولی پور با بیان اینکه برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از درراه ماندگان مسیر سراوان به رشت و امامزاده هاشم به رشت اسکان اضطراری انجام شد گفت: در این مدت ۲ مورد نجات هوایی در محور اسالم به خلخال و رشته رود رودبار هم انجام شد.
همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است همه راه‌های اصلی گیلان باز است