شناسهٔ خبر: 37661272 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛

طرح های مشترک شهرداری الگویی برای سایر کلانشهر ها

عطایی گفت: همکاری‌های مشترک شهرداری با نهاد‌ها در نهایت باید به رضایت شهروندان منجر شود.

صاحب‌خبر -

اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح طرح مشارکتی شهرداری تهران با اورژانس کل کشور گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای را گذراند که بر اساس آن همکاری شهرداری با اورژانس کل کشور به عنوان یک نهاد پیشگام به بهترین شکل افزایش پیدا کند تا بتوان از این ظرفیت موجود به شکل بهینه استفاده کرد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به درخواست اورژانس گفت: اورژانس تهران ۲ ماه گذشته نامه ای به شهرداری تهران ارائه و  اعلام کرد که آن‌ها تجهیزاتی را در اختیار دارند که فضای مناسب جهت استفاده بهینه از  آن‌ها در پایتخت وجود ندارد و از ما درخواست کرد که این فضا را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانند خدمات خود را بهتر از قبل ارائه کنند.

او با اشاره به در اختیار قرار دادن ۱۲۰ پایگاه به اورژانس از سوی شهرداری تهران گفت: ۵۹ پایگاه در سوله‌ی مدیریت بحران، ۱۸ پایگاه در سازمان آتش نشانی، ۳۴ پایگاه در کانکس‌های مستقر در معابر و ۹ پایگاه در دیگر ساختمان‌های شهرداری از سوی شهرداری تهران در اختیار اورژانس قرار گرفت.

عطایی با اشاره به جانمایی محل پارک موتورآمبولانس‌های اورژانس تهران بیان کرد: از سوی اورژانس ۷ محل به شهرداری تهران جهت جانمایی موتورآمبولانس‌ها اعلام شد که ما توانستیم ۶۴ جایگاه در سازمان آتش نشانی و ۶ جایگاه نیز در سوله‌های مدیریت بحران جهت خدمت رسانی بهتر در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: گشت ۴۰ تیم سیار برای شناسایی افراد بی خانمان 

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این نکته که یکی از خلأ‌های موجود در خدمت‌رسانی اورژانس به شهروندان در پایتخت نبود جایگاه فرود بالگرد است تصریح کرد: جانمایی پد بالگرد می‌تواند در زمان بروز حادثه به روند امدادرسانی سرعت ببخشد.

او تصریح کرد: ۴۷ نقطه از سوی کارشناسان اورژانس جهت احداث پد بالگرد معرفی شد که ۲۷ پد در مناطق ۲۲‌گانه پایتخت آماده شد و ۱۲ پد دیگر در محوطه سوله مدیریت بحران شهرداری تهران جانمایی شد و  ۸ پد بالگرد نیز از پیش احداث شده بود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تأکید کرد: این اقدام از سوی شهرداری تهران الگویی برای سایر کلانشهر‌ها است و امیدواریم همکاری‌های مشترک شهرداری با نهاد‌ها موجب رضایت شهروندان شود.

انتهای پیام/