شناسهٔ خبر: 37660641 - سرویس سیاسی
منبع: تسنیم | لینک خبر

امیر حیدری خبر داد: اجرای روزانه ۱۰ سورتی پرواز بالگردهای نزاجا برای کمک به مردم سیل زده جنوب شرق کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش با اجرای روزانه ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم سیستان و بلوچستان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی  ارتش ؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برابر اوامر مقام معظم رهبری " حفظه الله تعالی" از همان روز نخست تیپ های 188، 288 ، 388 ، گروه رزمی مهندسی ، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز با حضوری پرتوان و باقدرت  در منطقه حضور یافتند .

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه های سیار را در منطقه مستقر کردیم گفت : با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند ، در حال حاضر نیاز مردم مواد غذایی است ، با استقرار آشپزخانه سیار روزانه بالغ بر 1500 پرس غذای گرم طبخ و در روستاهای حادثه دیده پخش می شود .

وی  افزود: در حال حاضر مهمترین کارهای یگان های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی ، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه ها و معابر روستایی است که  با خودروهای تاکتیکی ، نفربر های آبی و خاکی و بالگرد های هوانیروز  در حال انجام  است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر حضور نفربرهای دوزیست  آبی خاکی نزاجا در منطقه سیل زده گفت: با توجه به شرایط آب گرفتگی و صعب العبور بودن معابر روستایی،  نفربرهای آبی خاکی نیروی زمینی ارتش علاوه بر امداد و نجات مردم گرفتار و سیل زده، بخش وسیعی از کمک های مردمی و ارتش را به  روستاهای بخش نوبندان و پلان  ارسال کردند .

وی تاکید کرد: به واسطه تخریب برخی از جاده ها و مسیرهای روستایی ، بهترین وسیله برای امداد و نجات و کمک رسانی بالگرد های هوانیروز  است که روزانه با 10 سورتی پرواز در خدمت مردم  منطقه است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری  با بیان اینکه امکان راه اندازی پل های هجومی و بیلی در منطقه نیست، خاطرنشان کرد: تجهیزات راه سازی و پل سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش از همان روز اول در منطقه حضور یافتند و امروز که از نزدیک در کنار آنها بودم در حال بازگشایی راه ها ، معابر روستایی و احداث پل های  لوله ای هستند تا علاوه بر هدایت آب ها به زمین های بایر ارتباط  مسدود شده روستایی را برقرار کنند .

وی گفت ؛ تمام یگان های  ارتش و به ویژه نیروی زمینی در خدمت مردم هستند ، امیدواریم خدماتی که انجام می دهیم معنای یک ارتش ولایی و انقلابی و به منصه ظهور رساندن ارتش فدای ملت باشد .
 انتهای پیام/