شناسهٔ خبر: 37649582 - سرویس سیاسی
منبع: عصر ایران | لینک خبر

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها: آمریکا مقصر اصلی سانحه هواپیمایی اوکراین است

صاحب‌خبر -

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مقصر اصلی ماجرای سانحه هواپیمایی مسافربری اوکراین آمریکاست هرچند باید بخشهای مبهم این ماجرا توسط مسوولان مشخص شود.

به گزارش ایرنا؛ مصطفی رستمی پنجشنبه شب در آیین یادبود جانباختگان سانحه هواپیمایی مسافربری اوکراین که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: در فضای تهدید و ارعاب شیطان روسیاه یعنی آمریکا، هواپیمای مسافربری اوکراین توسط نیروهای خودی به اشتباه مورد هدف قرار گرفت اما نیروهای سپاه با صراحت و شجاعت و صداقت اعلام کردند که اشتباه از جانب خودی بوده است.

وی اضافه کرد: تقاضای ما بررسی بیشتر این ماجرا توسط مسوولان است تا در هر بخشی قصوری انجام شده باشد مورد رسیدگی قرار گرفته و نتایج آن به ملت اعلام شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انسان مومن در سختی‌ها آرامش خود را از دست نمی‌دهد و در مسایل ناگوار اهل صبر است و درود و رحمت خداوند نیز بر انسانهای اهل صبر نازل می‌شود و خداوند نیز در قرآن اجر عجیبی برای اهالی صبر در مصیبتها قایل شده است.

رستمی افزود: انسان در معرض بلا و مصیبت قرار می‌گیرد تا امتحان شود و به رشد و کمال برسد و شیطان همواره در سختی‌ها بر انسان مسلط می‌شود تا مانع رشد او شود و تلاش می‌کند صبر انسان را برباید.

وی ادامه داد: شیطانهای ظاهری در دنیا، امثال آمریکا هستند که سردار محبوب کشورمان را به شهادت می‌رسانند و رییس جمهوری این کشور با وقاحت تمام، به سردار محبوب شهید ما حاج قاسم سلیمانی فحاشی نیز می‌کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ترامپ بعد از به شهادت رساندن سردار رشید جمهوری اسلامی ایران، تهدید کرد که ۵۲ نقطه فرهنگی ایران را هدف قرار می‌دهد و مقام عالی رتبه کشورمان را ترور می‌کند اما دیدیم که سپاه مهمترین و بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا که کشوری جرات هدف قرار دادن آن را نداشت نشانه می‌گیرد و به نحوی آنجا را به موشک می بندد که دیگر ترامپ جرات پاسخ دادن به این حمله را پیدا نمی‌کند.

رستمی افزود: جدا از شجاعت و شهامت سپاه در سرنگونی پایگاه نظامی آمریکا، حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان مقام عالی رتبه نظام در حسینیه و سخنرانی معظم له با مردم و پخش زنده آن از سیما تهدیدهای پوشالی آمریکا را نشان داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: اخلاص، میل به گمنامی، دوری از شهرت بیجا، کار مخلصانه و بی منت برای خداوند از ویژگیهای بارز حاج قاسم سلیمانی بود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بارها به شهید قاسم سلیمانی گفته شده بود که اگر در انتخابات نامزد شوید از آنجا که محبوب هر دو جریان سیاسی هستید به طور قطع رای می‌آورید، اما ایشان انجام ماموریتی که رهبری به وی سپرده بود را بالاتر از هر پست و مقام دیگر و خود را کاندیدای شهادت می دانست به جای اینکه خود را کاندیدای انتخابات بداند.

رستمی افزود: شخصیت شهید سلیمانی، "مالک اشتروار" بود، اهل مجاهدت بود و ۴۰ سال تا زمانی که محاسنش سفید شد به طور مداوم جهاد کرد و به هیچ وجه اهل جاه طلبی و ماه اندوزی نبود، دورترین مرزهای جهان اسلام را مرز خود می دانست، به طوری که علاوه بر تعدادی از شهرهای ایران در نجف و کربلا و بغداد مراسم تشییع پیکر با شکوهی برای او برگزار کردند.