شناسهٔ خبر: 37649509 - سرویس سیاسی
منبع: شما نیوز | لینک خبر

شکایت بیش از ۳۷۰۰ نامزد رد صلاحیت شده

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از ۳۷۰۰ نامزد رد صلاحیت شده شکایت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از ستاد دریافت شکایت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بیش از ۳۷۰۰ نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده تاکنون شکایت کرده‌اند که بخشی در سایت و بخشی در شهرستان ها شکایت کرده‌اند. از این تعداد حدود ۳۴۰۰ نفر آقا و حدود ۳۰۰ نفر هم خانم هستند که شکایتشان در سامانه ثبت می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کدخدایی تأکید کرد: مهلت ثبت شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود و ناچاریم که در همین زمان شکایات را دریافت کنیم و رسیدگی‌ها را انجام دهیم تا در مرحله اول یعنی یازدهم بهمن بتوانیم اعلام نظر کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مسئول بررسی صلاحیت جناح‌ها و احزاب نیست بلکه طبق قانون باید صلاحیت افراد را بررسی کنیم و هیچ نگاهی نداریم که چه جناح یا گروهی، افراد به آن متعلق هستند و مانند همیشه بررسی‌های خود را انجام دادیم.

کدخدایی افزود: فکر می‌کنم از همه احزاب و جناح‌ها و گروه‌ها بعد از اینکه آمار منتشر شد، حضور دارند. چه در مورد افرادی که مورد تایید قرار گرفته‌اند و چه آن‌هایی که رد صلاحیت شده‌اند از تمام گروه‌ها و جناح‌ها قرار دارند. آنچه برای ما ملاک است وضعیت شخصی افراد ثبت نام کننده بوده و ملاک‌هایی که در قانون وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نگاه ما به هیچ وجه سیاسی نیست و اصولا شورای نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند.