شناسهٔ خبر: 37649431 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان اقتصادی روزانه ۱۴ میلیارد تومان در یزد سرمایه گذاری می‌کنند

یزد -ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: براساس آمار فعالان اقتصادی روزانه ۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید صنعتی و معدنی در استان انجام می‌دهند که این در رونق تولید ،ایجاد اشتغال و حفظ شغل های موجود بسیار موثر است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا علمدار یزدی پنجشنبه شب در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه یزد افزود: این استان در زمینه صدور جوایز تاسیس رتبه نخست کشور را کسب کرد و با استان دوم فاصله زیاد دارد و بیش از ۸۰ درصد رویدادهای اقتصادی در سه بخش صنعت، معدن و تجارت متمرکز است .
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع کالا در بیش از سه هزار واحد تولیدی در یزد تولید و افزون بر ۴۲۰ قلم کالا به ۹۳ کشور دنیا صادر می شود.

رییس سازمان صمت یزد عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال، ۳۴۸ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۲ میلیون تن از گمرک یزد صادر شد که این میزان از نظر وزن ۴۹ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه به تازگی شاهد کاهش ارزش دلاری در سامانه گمرکات هستیم ، افزود: این میزان در بسیاری کالاها  ارزش را به یک چهارم رسانده است با این وجود شاهد افزایش صادرات نسبت به سال گذشته می باشیم
علمدار یزدی همچنین از صدور ۹۹۴ کارت بازرگانی در استان یزد خبر داد. 
 وی افزود :همچنین  ۲۰ درصد میزان مصرف برق حوزه صنعت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد که این آمارها موید این است که ۸۰ درصد اقتصاد استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۴۶ هزار واحد صنفی فعال در استان یزد وجود دارد و یزد طبق برنامه هشتگانه رونق تولید، که توسط وزارت صمت ابلاغ شده عمل کرده است. 
علمدار یزدی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی انجام شده  است. 
رییس سازمان صمت یزد از برگزاری ۱۶ نمایشگاه تخصصی در زمینه صنعت و معدن خبر داد و گفت : تا پایان سال جاری ۶ نمایشگاه دیگر برگزار می شود.

یزد چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی ایران است و در این ۲ بخش حدود ۱۲۰ هزار نفر مسقیما فعالیت دارند.

قرار است در این همایش از ۳۱ صادر کننده نمونه استان تجلیل شود.