شناسهٔ خبر: 37606631 - سرویس فرهنگی
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

علی‌اکبری:

هنرمندان گرین‌کارتی باید ثابت کنند که سرباز غرب هستند!

تهیه کننده سریال «نفوذ» گفت: برخی هنرمندان وقتی گرین کارت می‌گیرند یکی از تعهداتشان این است که به همه کارهایی که دولت مربوطه از آنها می‌خواهد تن دهند و مغایر آن عمل نکنند و باید سرباز غرب بودن را ثابت کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«محسن علی اکبری» تهیه کننده سینما و تلویزیون ، درباره انصراف برخی از هنرمندان از حضور در جشنواره‌های مختلف گفت: افرادی الان ناراحت هستند که تشییع شهید سلیمانی را که به گفته تحلیلگران غربی، در ۱۰۰ سال اخیر جزو ۵ تشییع بزرگ و پرجمعیت بوده است را دیده‌اند. مراسمی که همه اقشار و گروه‌های سنی در آن با این شهید بزرگوار بیعت کردند و طبیعی است که در این مواقع دشمنان ما ساکت نمی‌نشینند.

اخبار فرهنگ وهنر - این تهیه کننده همچنین بیان داشت: اگر کل این اجتماع کنندگان را بشماریم تعدادشان به هزار نفر هم نمی‌رسد. در صورتی که در تشییع سردار سلیمانی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر شرکت کرده بودند. این افراد اگر تجمع هزار نفره هم داشته باشند، به نظر زیاد پیچیده نیست و بهتر است که دولت هم با آنها برخورد نکند.

وی ادامه داد: آنهایی که در تشییع سردار سلیمانی حضور داشتند قطعا به خیابان‌ها نمی‌آیند و معترض نمی‌شوند. این افراد که نمی‌توانند بیعت با رهبری را برتابند، منتظر کوچکترین بهانه هستند تا دشمنی خود را نشان دهند.

تهیه کننده سریال «نردبام آسمان» همچنین افزود: در این راستا یک تعداد هنرمند هم داریم که صبحانه، ‌نهار و شامشان را در سفارت خانه‌های انگلیس، آلمان و ... می‌خورند و اتاق فکرشان در این فضاها برگزار می‌شود.

وی افزود: متاسفانه عمده هنرمندان به نام کشور گرین کارت دارند و از ترس اینکه گرین کارت‌هایشان باطل نشود موظفند به عنوان سرباز ارتش غرب اقدام کرده و بیانیه دهند و در این نوع تظاهرات حضور به هم رسانند که ثابت کنند به گرین کارتشان وفادار هستند. اینها وقتی گرین کارت می‌گیرند یکی از تعهداتشان این است که به همه کارهایی که دولت مربوطه از آنها می‌خواهد تن دهند و مغایر آن عمل نکنند و باید سرباز غرب بودن را ثابت کنند.

تهیه کننده سریال «مریم مقدس» ادامه داد: الان هم که نزدیک جشنواره فجر است تعدادی از این هنرمندان جشنواره تئاتر فیلم و موسیقی فجر را تحریم کردند. اما معتقدم شرکت کردن یا نکردن این تعداد اندک هیچ اتفاقی در روند جشنواره نمی‌اندازد و هم جشنواره تئاتر خوبی خواهیم داشت و هم جشنواره فیلم خوبی.

وی ادامه داد: از طرفی این هم اهمیت دارد که این افراد چرا انقدر زود قضاوت می‌کنند! با اینکه فرمانده سپاه عذرخواهی کرد اما هنوز پرونده هواپیمای اوکراین بسته نشده است و مقصر مشخص نیست. هنوز معلوم نیست شاید آمریکا مقصر بوده باشد و بعد باز هم این هنرمندان می‌خواهند ادامه دهند و آیا باز هم می‌توانند برگردند به جامعه و بعد از اعلام انصراف از جشنواره بگویند می‌شود برگردیم؟ این هیجان‌های لحظه‌ای ناشی از وادادگی و دلسپردگی به غرب هست باید در هنرمندان ما کم رنگ تر شود و امیدوارم دیگر شاهد این نوع اتفاق ها نباشیم.

وی در پایان نیز گفت: این هنرمندان اگر خیلی دلشان تنگ است به خانواده این شهدا سری بزنند و با آنها همدردی کنند وگرنه حضورشان در دانشگاه و خیابان‌ها اتفاقی را رقم نمی‌زند.