شناسهٔ خبر: 37605634 - سرویس اجتماعی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر در مناطق سیل‌زده

میزان نوشت: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: ارسال دارو به میزان مورد نیاز به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ارسال واکسن آنفولانزا و برهی اقلام دارویی به مناطق سیل زده، گفت: وزارت بهداشت به دنبال بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله و بالا رفتن ریسک برخی بیماری‌های واگیر و ویروسی با توجه به اقلیم منطقه درگیر با بحران نسبت به ارسال برخی اقلام دارویی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه برای هر استان بسته به شرایط اقلیمی و فصل آب و هوایی پروتکل‌های پیشگیری و مدیریتی در مواقع بحران تعریف می‌شود، تصریح کرد: در موضوع سیل در استان‌های جنوبی کشور نیز این پروتکل‌ها تدوین شده است.

جهانپور با تاکید بر اینکه به دنبال سیلاب اخیر تیم‌های مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط در منطقه مستقر شده اند، افزود: ارسال دارو، تامین دارو به میزان مورد نیاز در تمامی مناطق در مراکز بهداشتی و درمانی و استقرار تیم‌های اورژانس و مراقبت از محیط نیز صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حوزه مبارزه با بیماری‌ها در افراد و گروه‌های پرخطر یا در معرض خطر به ویژه اینکه در فصل سرد سال هستیم ریسک آنفولانزا افزایش می‌یابد لذا در این موارد واکسیناسیون لازم هم انجام می‌شود.

وی گفت: شاید واکسن آنفولانزا در کوتاه مدت پاسخ دهی مناسبی نداشته باشد، اما با توجه به اینکه ممکن است این موضوع تداوم داشته باشد در این موارد واکسیناسیون نیز انجام می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: واکسیناسیون مردم در مناطق سیل زده می‌تواند مصونیت از ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

۲۳۵۲۳۷