شناسهٔ خبر: 37605301 - سرویس سیاسی
منبع: سیتنا | لینک خبر

دادستان کل کشور:

متاسفانه در فضای مجازی شاهد جرایم فراوانی هستیم/ در مواردی از کلاهبرداری سایبری که سرورها خارج از کشور است، امکان برخورد کامل وجود ندارد/ راه حل اساسی مقابله با جرایم فضای مجازی، دسترسی به شبکه‌ی ملی اطلاعات است

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه ما در فضای مجازی شاهد جرایم فراوانی هستیم و راه حل اساسی برخورد با این جرایم این است که بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را در اختیار داشته باشیم تا از اقدامات کسانی که از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و به کلاهبرداری از مردم می‌پردازند جلوگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از دادستانی کل کشور، حجت الاسلام منتظری در حاشیه همایش سراسری مراکز داوری اتاق تعاون ایران در رابطه با سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اظهار کرد: در این رابطه اظهار تأسف شدید داریم و همه ما در اینباره باره سوگوار و ناراحت هستیم.

وی گفت: در خصوص این حادثه قوه قضاییه بلافاصله ورود کرده اما به لحاظ پیچیدگی پرونده و ابعاد آن رسیدگی  زمانبر خواهد بود. چون باید تمام ابعاد این قضیه به لحاظ حقوقی و فنی رسیدگی شود.

دادستان کل کشور افزود: مردم عزیز مطمئن باشند که قوه قضاییه به هیچ وجه از رسیدگی به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و خانواده های محترم عزادار هم مطمئن باشند که دستگاه قضایی در این خصوص به وظیفه و تکلیف خود عمل خواهد کرد.

منتظری ادامه داد: مردم هم بدانند که هم به لحاظ فنی و حقوقی ابعاد این حادثه ناگوار رسیدگی خواهد شد و اطلاع رسانی هم صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره وجود و فعالیت شرکتهای هرمی در فضای مجازی هم گفت: متاسفانه ما در فضای مجازی شاهد جرایم فراوانی هستیم و راه حل اساسی برخورد با این جرایم این است که بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را در اختیار داشته باشیم تا از اقدامات کسانی که از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و به کلاهبرداری از مردم می‌پردازند جلوگیری کنیم.

منتظری خاطرنشان کرد: متاسفانه ما اکنون این جرایم را در قالب‌های مختلف شاهد هستیم. البته در مواردی که سرورهای آنها در داخل کشور باشد و بتوانیم عناصر اصلی را با همکاری پلیس شناسایی کنیم قطعا با این افراد برخورد خواهد شد اما متاسفانه چون سرورهای برخی از این نرم‌افزارها در داخل کشور نیست و اطلاعات دقیقی از آنها در اختیار پلیس و قوه قضاییه وجود ندارد امکان برخورد کامل وجود ندارد.

وی بیان کرد: ما انتظار داریم که اولا مردم عزیز متوجه باشند که به دام این کلاهبردارها نیفتند و ثانیا این که دستگاه‌های مربوطه نیز نسبت به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تسریع بیشتری داشته باشند تا بتوانیم جلوی بخش زیادی از این جرائم را بگیریم.

انتهای پیام