شناسهٔ خبر: 37603601 - سرویس سیاسی
منبع: فارس | لینک خبر

تجمع دانشجویان و مردم مقابل وزارت خارجه با مطالبه اخراج سفیر انگلیس

جمعی از دانشجویان و مردم عصر امروز با برگزاری تجمع مقابل وزارت امور خارجه خواستار اخراج سفیر انگلیس از کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان و مردم عصر امروز با برگزاری تجمع مقابل وزارت امور خارجه خواستار اخراج سفیر انگلیس از کشور شدند.

این تجمع در اعتراض به حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی ۲۱دی ماه مقابل دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی اقدامات خصمانه انگلیس علیه ایران را محکوم کردند.

*  کمترین خواست مردم اخراج سفیر انگلستان از ایران است

تجمع کنندگان در پایان این تجمع با قرائت بیانیه‌ای اعلام کردند: ما مردم انقلابی ایران به نمایندگی از همه مردم شریف ایران اینجا جمع شده ایم تا بدانید کمترین خواست مردم اخراج سفیر انگلستان از ایران عزیز است.

در طول تاریخ پر از غم و شادی و افتخار ایرانیان شاهد آن بوده ایم که آمریکای جنایت کار همراه با اذناب آن ها همواره چشم طمع به منافع ایرانیان داشته اند. انگلستان خبیث همواره  به دنبال راهی بوده است تا بتواند ملت ایران را به زانو دربیاورد. قحطی بزرگ، تلاش های بی شمار برای کودتا در ایران پشت پا زدن به تعهدات در برجام و هزاران مورد دیگر تنها گوشه ای از تلاش های روباه مکار برای خیانت به ایران است.

پس از ترور ناجوانمردانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش که بی شک با دست داشتن انگلستان همراه بوده است نخست وزیر انگلستان از این اقدام حمایت کرده و قاسم سلیمانی را قاتل خواند. آری! قاسم سلیمانی قاتل وحشیانی به نام داعش بود که بارها دولت های اروپایی از آن ها حمایت کرده بودند.

پس از حادثه تاسف بار جان باختن شماری از عزیزانمان در هواپیما ناشی از خطای انسانی که بی شک دل هر انسان آزاده ای را به رنج می آورد سفیر انگلستان با حضور در تجمعات دانشجویان آن ها را تحریک به شعار دادن علیه نظام جمهوری اسلامی کرده و به عکسبرداری و فیلمبرداری از آنان مشغول شده است. این اقدام او مصداق کامل دخالت در امور کشور دیگر است و باید با مجازات روبرو شود.

وزیر محترم امور خارجه! ما مردم انقلابی ایران به نمایندگی از همه مردم شریف ایران اینجا جمع شده ایم تا بدانید کمترین خواست مردم اخراج سفیر انگلستان از ایران عزیز است.

بی شک برخورد انقلابی شما با این مزدوران درس عبرتی ست برای دیگر مزدوران خارجی تا به دنبال نفوذ و دخالت در ایران نباشند زیرا که رهبر معظم انقلاب در 19 دی 95 فرمودند: یکی از برنامه‌های انگلیسی‌ها که تصریح میکنند، آموزش و تسلیحِ افرادِ بومیِ انتخاب‌‌شده است. افرادی از خود ایران را انتخاب می‌کنیم، با اینها ارتباط برقرار می‌کنیم، اینها را آموزش می‌دهیم، تجهیزشان می‌کنیم تا به جان کشور، نظام اسلامی و ملّت بیفتند.

انتهای پیام/