شناسهٔ خبر: 37601609 - سرویس فرهنگی
منبع: فارس | لینک خبر

مرجع دینی کلیمیان ایران: الگوهای اعتقادی تمامی ادیان در ایران تجلی یافته

مرجع دینی کلیمیان ایران با بیان اینکه الگوهای اعتقادی تمامی ادیان در ایران اسلامی تجلی یافته است، گفت: خداوند یک آدم آفرید که پدر همه باشد و بگوید کسی بر دیگری به خاطر ژن و نسل‌ها برتری ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، خاخام یونس حمامی لاله‌زار مرجع دینی کلیمیان ایران در نشست علمی حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی تحقق عدالت اجتماعی با بیان اینکه ایران به عنوان حکومت دینی و حق‌باور به شمار می‌رود، گفت: الگوهای اعتقادی تمامی ادیان در ایران اسلامی تجلی یافته است و کلیمیان در ایران اسلامی در امنیت کامل زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند یک آدم آفرید که پدر همه باشد، خاطرنشان کرد: این اقدام خداوند برای این بوده که عنوان دارد که کسی بر دیگری به خاطر ژن و نسل‌ها برتری ندارد. بنابراین، تمامی انسان‌ها از نظر ژنتیک از یک نسل هستند.

حمامی لاله‌زار با اشاره به اینکه در طی دوران پیروزی انقلاب اسلامی و‌ پس از آن پیشرفت به سوی عدالت اجتماعی وجود داشته است، خاطر نشان کرد: محدودیت‌های موجود توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی و اکنون نیز توسط رهبر معظم انقلاب برطرف شده است و با وجود اینکه اکثریت جامعه ایران اسلامی دین و مذهب دیگری دارند، اما آزادی اقلیت‌ها قابل توجه است.

مرجع دینی کلیمیان ایران با بیان اینکه اقلیت‌های دینی به نسبت جمعیت‌شان در میدان مبارزه و سیاست و سایر موارد با سایر مردم همراهی داشتند، گفت: اقلیت‌های دینی همگام با سایر ملت ایران قدم برمی‌دارند؛ البته موانعی وجود دارد که سعی شده برخی موانع قانونی اصلاح شود که این امر در قانون ارث و دیه به خوبی مشهود است.

وی افزود: بهتر است با همکاری علما راهکاری مناسب در چارچوب قوانین دینی در تمامی عرصه‌ها برای اقلیت‌های دینی اتخاذ شود که این امر نیازمند فرهنگسازی است. به طور مثال، در استخدام‌ها یا برخوردهای قشری از سوی رسانه‌ ملی گاهی مشکلاتی گریبان‌گیر اقلیت‌ها می‌شود که باید در کاهش و رفع آن گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/