شناسهٔ خبر: 37601236 - سرویس فرهنگی
منبع: فارس | لینک خبر

۱۰ موکب مردمی برای ۱۰۰ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان غذا آماده می‌کنند

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات از اعزام ۱۰ موکب مردمی برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن پلارک، رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس اظهار داشت: همانطور که شهید سردار سلیمانی در بهار امسال به یاری مردم سیل‌زده لرستان و خوزستان شتافت و موکب‌های اربعینی را در مناطق سیل‌زده فعال کرد، اکنون نیز باتوجه به گرفتاری مردم سیستان و بلوچستان در نظر داریم موکب‌های اربعینی را در این استان فعال و این راه را ادامه دهیم.

وی به بیانیه رهبر معظم انقلاب برای یاری به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، افزود: پس از بیانیه رهبر معظم انقلاب، جلساتی با ستاد بحران استان داشتیم و نیازسنجی صورت گرفت که بر اساس آن مقرر شد در مرحله نخست ۱۰ موکب مردمی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شود.

پلارک با بیان اینکه موکب‌های مردمی از امشب و فردا در استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود، خاطر نشان کرد: این موکب‌ها که از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، فارس، البرز و گیلان به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند، آمادگی طبخ غذا برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر را دارند و علاوه بر طبخ غذای گرم، بسته‌های تغذیه و پوشاک نیز بین سیل‌زدگان توزیع می‌کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به آمادگی موکب‌ها برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده در زمینه اسکان، گفت: ما آمادگی لازم برای اسکان مردم سیل‌زده را نیز داریم، اما در حال حاضر بر اساس گزارش‌های ارسالی به زودی آب فروکش کرده و مشکلی در زمینه اسکان سیل‌زدگان وجود ندارد، اما در صورت نیاز، موکب‌های اسکان را نیز مستقر خواهیم کرد.

به گزارش فارس، افراد علاقه‌مند و خیران برای مشارکت در امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *۷۸۰*۱۰۴۰#  (ستاره ۷۸۰ ستاره ۱۰۴۰ مربع) اقدام کنند.

انتهای پیام/