شناسهٔ خبر: 37323352 - سرویس فرهنگی
منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

نسخه چهارم "آشپزخانه" اجرا می‌شود / "کلوچه دارچینی" به صحنه بازمی‌گردد / معرفی زوج جدید "نیمه تاریک ماه" / اجرای نمایش "زندگی با طعم خردل" در تماشاخانه سرو

خبرهایی از تئاتر.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، نسخه چهارم نمایش "آشپزخانه" که توسط مهدی چاکری دراماتورژی شده، با کارگردانی حسن معجونی از روز یکشنبه ۱۵ دی ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

پیش‌فروش بلیت سه روز نخست اجراهای این اثر نمایشی با ۳۰ درصد تخفیف در سایت ایران نمایش آغاز شده است.

این اجرا اولین برنامه از سری برنامه‌های رپرتوار زمستانه گروه تئاتر "لیو" در فصل جاری است. به‌زودی اطلاعات مربوط به اجرای نمایش "آشپزخانه" نسخه چهارم اعلام می‌شود.

"کلوچه دارچینی" به صحنه بازمی‌گردد

نمایش "کلوچه دارچینی" به کارگردانی مریم کاظمی از بهمن‌ماه 98 در سالن سینماتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

این نمایش که اولین بار در سال 93 با بازی حسین محب‌اهری در مرکز تولید تئاتر کانون به اجرا درآمده بود قراراست یک‌بار دیگر به سفارش کانون روی صحنه برود.

مریم کاظمی درباره اجرای مجدد این نمایش توضیح داد: قرار است بهمن و اسفند 98 نمایش "کلوچه دارچینی" را مجدداً اجرا کنیم و گروه این روزها برای اجرا آماده می‌شود.

وی با اشاره به نقش آقای کوکو که پیش از این حسین محب‌اهری آن را بازی می‌کرد درباره تغییر در کستینگ بازیگران این نمایش گفت: بین 50 تا 70 درصد تغییر داریم چون غیر از حسین محب‌اهری عزیز، بازیگران نقش‌های نمک و فلفل هم عوض شده‌اند و بازیگران جدید به گروه آمده‌اند. همین‌طور نقش‌های خانوم و آقا و پرده‌ها تغییر کرده‌اند و طبق روال همیشگی گروه تئاتر مستقل همه بازیگران هم‌زمان تمرین می‌کنند و آمادگی اجرای نقش‌های مختلف را دارند.

این کارگردان تئاتر که در چند پروژه اخیرش به نحوی شایسته از حضور کودکان و نوجوانان در بخش‌هایی از اجرا استفاده کرده درباره این نمایش نیز توضیح داد: تعدادی از هنرجویان بازیگری آموزشگاه تئاتر مستقل قراراست تجربه روی صحنه رفتن را داشته باشند. بدین منظور نقش پرده‌های نمایش که جان‌بخشی شده است را هنرجویان با همراهی مربیان بازی خواهند کرد.

کلوچه دارچینی یکی از موفق‌ترین نمایش‌های مریم کاظمی بود که در سال 93 در مرکز تولید‌تئاتر کانون پرورش فکری و همچنین سینماتئاتر کانون اجرا شده و مورد استقبال عموم خانواده‌ها و مخاطبان تئاتر قرار گرفت.

بلیت‌های این اجرا از طریق سایت تیوال پیش‌فروش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه‌های اینستاگرام گروه با عنوان freewilltheatre و اینستاگرام آموزشگاه با عنوان freewilltheatre4487 و یا از طریق تلگرام @freewilltheatre اخبار و رویدادهای گروه تئاتر مستقل را دنبال کنند.

شماره تلفن‌های گروه تئاتر مستقل 09190776098 و 08357408597 تلفن رزرو اجرا 09194346356 دیگر راه‌های ارتباطی مخاطبان و خانواده‌ها با گروه تئاتر مستقل هستند.

معرفی زوج جدید "نیمه تاریک ماه"

با اضافه شدن رامونا شاه و روزبه حصاری به ترکیب بازیگران "نیمه تاریک ‌ماه"، این نمایش از یکشنبه ۱۵ دی‌ماه هر شب ساعت 20:30 در تماشاخانه ملک مجدداً روی صحنه می‌رود.

پیش‌فروش بلیت نمایش "نیمه تاریک ماه" به کارگردانی "داود بنی اردلان" از روز دوشنبه، ۹ دی‌ در سایت تیکت آغاز شده و بازیگران آن (به ترتیب حروف الفبا) روزبه حصاری، المیرا دهقانی، بهزاد عمرانی، رامونا شاه، سام کبودوند، حسین کشفی اصل و نیکی مظفری هستند.

این نمایش روان‌شناسانه اجتماعی، پیش از این آبان و آذر ۹۸ در تالار حافظ روی صحنه رفته و با استقبال گسترده تماشاگران در طول ۲۴ اجرا جزو پرفروش‌ترین تئاترهای پاییز امسال بوده است.

داود بنى اردلان، کارگردان "نیمه تاریک ماه" کارگردانى نمایش‌های موفق "دوباره اون آهنگو بزن سام" نوشته وودى آلن و "مکاشفات شخصى ۲" را به عهده داشته است. این کارگردان تئاتر، پاییز امسال در تجربه‌ای متفاوت نمایش‌نامه "نیمه تاریک ماه" را بر اساس فیلمنامه فیلم ایتالیایى "غریبه‌های کامل" اثر پائولو جنووس روی صحنه برد. به گفته بنی اردلان استقبال گسترده مخاطبان از این نمایش، انگیزه‌ای برای تولید مجدد آن شده است.

در خلاصه داستان نمایش آمده: "نیمه تاریک ماه" داستان دغدغه رابطه‌های این روزهای ماست؛ اقتباسی از فیلم ایتالیایی "غریبه‌های تمام عیار " و حکایت چند زوج جوان است که برای شام دور هم جمع می‌شوند. همه آنها تا شب مهمانی، تصورشان بر این است که زندگی کامل و عاشقانه‌ای دارند، اما...

دیگر عوامل اصلی نیمه تاریک ماه، عبارتند از: کارگردان: داود بنی اردلان، مجری طرح: لیلا جعفری (پن استودیو)، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: ایمان یزدی، مدیر رسانه و مشاور تبلیغات: فرنوش آبا، دستیار مدیر رسانه: نسترن معصوم‌پور، تیزر: پن استودیو، گرافیست: نیما فراهانی، عکاس: شیرین جهان‌زاده، مدیر صحنه: ابوذر نعمتی و مجری دکور: موسسه تخصصی و طراحی و ساخت کوازینگو.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت tik8.com مراجعه کنند.

اجرای نمایش "زندگی با طعم خردل" در تماشاخانه سرو

نمایش "زندگی با طعم خردل" براساس نمایشنامه‌ای از محمد غدیرزاده و به کارگردانی سعید نجفیان در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس میزبان علاقمندان خواهد شد.

در این نمایش که بر اساس متن منتخب سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت تولید شده است، یعقوب صباحی، علی یعقوب زاده، بهار کریم زاده، سپیده پهلوان‌زاده، سالار نجفیان، ملیکا اصلافی و حلما یعقوب زاده حضور خواهند داشت.

این نمایش از 18 دی‌ماه تا 11 بهمن‌ماه از ساعت 20.30 در تماشاخانه سرو واقع در خیابان آیت الله طالقانی نرسیده به خیابان شهید مفتح جنب ایستگاه مترو طالقانی اجرا خواهد شد.