شناسهٔ خبر: 36992203 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| باید تجاری‌سازی در هسته مرکزی شهر قوچان توسط مردم به حاشیه شهر کشانده شود

شهردار قوچان گفت: تجاری‌سازی در برخی خیابان‌های حاشیه‌ای جدا از هسته اصلی شهر در حال گسترش بوده، اما بازهم مردم باید دست‌به‌دست هم داده و مسئله متمرکز شدن صنوف در هسته مرکزی را به حاشیه شهر بکشانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «جولان ساختمان‌ها و مغازه‌ها در هسته مرکزی شهرستان قوچان» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

شهردار قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه قلمداد کردن شهر تنها در هسته مرکزی یکی از دغدغه‌هایی بوده که همه آن را مدنظر قرار می‌دهند، گفت: اجرای طرح ترافیک و یک‌طرفه سازی خیابان‌ها به‌نوعی توانسته است برخی از مغازه‌ها و واحدهای تجاری را به حاشیه شهر بکشاند.

علی پیشیار بابیان اینکه طرح‌های تشویقی برای شهروندان در این زمینه در نظر گرفته‌ شده است، افزود: کسانی که بخواهند محل کسب خود را از هسته مرکزی به حاشیه مانند بلوار آقانجفی قوچانی، بلوار جانباز یا حاشیه رودخانه اترک هدایت کنند بسته تشویقی دریافت کرده و تجاری رایگان دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون خیابان ساحلی به سمت تالار تشریفات تقریباً به بازار مبل تبدیل‌ شده یا مسیر بعد از پل بها گیر به سمت میدان شهدا دارای رونق شده و تجاری‌سازی گسترش پیدا کرده، این می‌طلبد که مردم دست‌به‌دست هم داده و مسئله متمرکز شدن صنوف در هسته مرکزی را به حاشیه شهر بکشانند.

شهردار قوچان با تأکید بر گسترش وسایل نقلیه شخصی و عمومی در این شهر و امکان دسترسی آسان به حاشیه شهر برای تهیه مایحتاج موردنیاز توسط مردم، بیان کرد: امروز فروشگاه‌های بزرگ در کمربندی مدرس، باغ صفا، فرهنگیان ۲ و ۳، بیست‌ متری ابراهیمی، نسیم‌آباد و بلوار جمهوری در حال رونق گرفتن هستند.

پیشیار با اشاره به این موضوع که باید فرهنگ‌سازی کرد تا مردم بدانند خرید در خیابان‌های هسته مرکزی شهر با خرید از مغازه‌های حاشیه شهر فرقی ندارد، تصریح کرد: شاید برای خرید در هسته مرکزی شهر مشکلاتی نظیر جای پارک وجود داشته باشد، اما فروشگاه‌های بزرگ در حاشیه این مشکل را ندارند و به‌راحتی می‌توان از آنان خرید کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳