شناسهٔ خبر: 36810914 - سرویس فرهنگی
منبع: تسنیم | لینک خبر

۴ اقدام مهم امام حسن عسکری (ع)

حجت‌الاسلام رفیعی به چهار اقدام و اساسی امام عسکری علیه‌السلام اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه در بیانی با اشاره به 4 اقدام مهم امام عسکری علیه‌السلام گفت: یکی از اقدامات مهم امام عسکری علیه‌السلام، حفاظت از وجود مقدس امام زمان (عج) و معرفی ایشان به خواص بود؛ هم باید مردم می‌دانستند که ایشان به دنیا آمده است و هم باید جان ایشان حفظ می‌شد.

وی افزود: روزی عثمان‌ بن سعید همراه با 40 نفر به منزل امام عسکری علیه السلام آمدند و عرضه داشتند: آمدیم تا سؤالی مهم از شما بپرسیم. امام فرمود: "آیا می‌خواهید بگویم برای چه به اینجا آمدید؟ شما آمدید تا از حجت بعد از من سؤال کنید". امام به داخل اتاق رفت و چند دقیقه بعد بازگشت و این در حالی بود که امام زمان (عج) روی دوش آن حضرت بود. عثمان‌بن سعید گفت: وقتی امام علیه‌السلام با آن فرزند وارد شد، چهره آن کودک مثل ماه می‌درخشید، او شبیه‌ترین انسان‌ها به امام عسکری علیه‌السلام بود، امام نیز فرمود: "او امام شما بعد از من است؛ بعد از من متفرق نشوید و گرد او جمع شوید".

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: احمدبن اسحاق می‌گوید روزی به خدمت امام عسکری علیه‌السلام رفتم و برای اولین‌بار دیدم پسری 2 یا 3 ساله همراه ایشان است. امام علیه السلام ایشان را معرفی کرد و فرمود: "این فرزند مثل خضر و ذوالقرنین است، غیبت او طولانی است به‌گونه‌ای که خیلی‌ها از دین برمی‌گردند و فقط کسانی باقی می‌مانند که در اعتقاد به امامت ثابت‌قدم باشند".

این استاد حوزه گفت: ایجاد شبکه یا سازمان وکالت دومین اقدام آن حضرت بود، این موضوع از دوران امام صادق و امام کاظم علیه‌السلام آغاز شد و تا زمان امام عسکری علیه‌السلام ادامه پیدا کرد، اما در زمان امام عسکری به اوج خود رسید. ایشان سعی می‌کردند در هر شهری وکیلی داشته باشند، آنها با امام علیه‌السلام در ارتباط بودند، نامه می‌آورند و نامه می‌بردند و ... وکیل رابطه میان مردم با امام علیه‌السلام بودند، در آن زمان‌ها امکان دسترسی به امام علیه‌السلام بسیار سخت بود و دشمنان این اجازه را نمی‌دادند، باید اهواز علی بن مهزیار را می‌دید، باید قم احمد بن اسحاق را می‌دید، باید بغداد عثمان بن سعید را می‌دید، باید نیشابور ابراهیم بن عبده را می‌دید. تربیت شاگردان خاص، دیگر اقدام مهم امام عسکری علیه‌السلام بود.

ادامه سخنان حجت‌الاسلام رفیعی را در فایل صوتی زیر بشنوید.

امام حسن عسکری (ع) , اهل بیت علیهم السلام ,

 

انتهای پیام/