شناسهٔ خبر: 36538816 - سرویس فرهنگی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نمایش نقاشی‌های دوقلوی «روبنس» در کنار یکدیگر

دو تابلو منظره‌ای که توسط «پیتر پل روبنس» به عنوان دو اثر که یکدیگر را کامل می‌کنند نقاشی‌ شده‌اند برای اولین بار در ۲۰۰ سال اخیر در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت:  گالری ملی لندن اعلام کرده تابلو نقاشی «منظره Het Steen در اوایل صبح» را برای نمایش در کنار تابلو «منظره رنگین‌کمان» به مجموعه هنری بزرگ «والاس» امانت می‌دهد.

این دو تابلو منظره در دورانی توسط «روبنس» نقاشی شدند که او برای استراحت در دهکده‌ای زیبا بین «آنتورپ» و «بروکسل» سفر کرده بود. او این تابلوهای منظره را برای تفریح خلق کرد و تا زمان مرگش نزد خود نگه داشت.

تابلو نقاشی «منظره رنگین‌کمان»‌

این دو اثر یک بار در یکی از نمایشگاه‌های «موسسه بریتانیایی» در سال  ۱۸۱۵ برای عموم به نمایش گذاشته شدند و در اوایل دهه ۹۰ میلادی نیز برای انجام برخی از مطالعات به دور از چشم عموم در گالری ملی لندن به یکدیگر ملحق شدند.

مدیر مجموعه هنری «والاس» نمایش این دو اثر در کنار یکدیگر را یک لحظه بی‌سابقه در تاریخ هنر عنوان کرد.

تابلو نقاشی «منظره Het Steen در اوایل صبح»

مجموعه هنری «والاس»‌ نیز در ازای تابلو نقاشی منظره «روبنس» یکی از تابلوهای نقاشی «تیسین» نقاش ایتالیایی برجسته را برای اولین بار در  ۱۲۲ سال اخیر به گالری ملی امانت می‌دهد.

«پیتر پل روبنس» نقاش‌زاده آلمان بود که بیشتر برای خلق تابلوهای نقاشی منظره و تاریخی شناخته می‌شود. یکی از تابلوهای این هنرمند در سال ۲۰۰۲ در یک مزایده با قیمت بی‌سابقه ۴۹.۵ میلیون پوند فروخته شد.