شناسهٔ خبر: 36460548 - سرویس اجتماعی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جشن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع)

همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، جشن شادی در مساجد، هیأت‌های مذهبی و اماکن دینی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد مبارک نبی اسلام (ص) آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اکرم (ص) به عنوان اشرف پیامبران و خاتم پیامبران، دارای کمالات و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری منحصر به فرد هستند. یعنی تمامی فضایل اخلاقی و همه زیبایی‌های رفتاری در ایشان جمع شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با مهر افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «أدَّبَنِی رَبِّی فأحسَنَ تأدِیبی» یعنی من را پروردگارم تربیت کرد و خوب تربیت کرد و جای دیگر می‌فرمایند: «أَنَا أَدِیبُ اَللَّهِ وَ عَلِیٌّ أَدِیبِی» من پرورش یافته خدا هستم و علی (ع) پرورش یافته من. قرآن نیز درباره پیامبر (ص) می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ»‌ای پیامبر تو از اخلاق عظیم و رفتار بزرگی برخوردار هستی. به همین دلیل قرآن کریم همه ما و همه اقشار جامعه را فرمان داده به این که پیامبر اکرم (ص) را در زندگی خودمان الگو و اسوه قرار دهیم. در سوره احزاب می‌فرماید: «لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ».

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «أدَّبَنِی رَبِّی فأحسَنَ تأدِیبی» یعنی من را پروردگارم تربیت کرد و خوب تربیت کرد

آیت الله علی اکبر کلانتری گفت: پیامبر (ص) در پیمان بستن با کفار از دشمنان عهد‌های محکمی می‌گرفتند و اگر دشمنان نقض عهد می‌کردند با آن‌ها شدیداً مقابله می‌کردند.

از نقاط قوت تاریخ اسلام این است که سیره و شیوه و منش و رفتار پیامبر مکرم اسلام (ص) خیلی دقیق ثبت و ضبط شده و درباره سیره پیامبر (ص) کتاب‌های بسیار خوبی نوشته شده و هم در منابع شیعه و هم اهل سنت کتاب‌های معتبر و قابل اعتمادی درباره سیره آن حضرت وجود دارد.

معطر هر کجا نام محمد

نه مخصوص زمانی یا که مکان است

کسانی که پناه از آن گزیدند

درون هر دو دنیا در امان است

میلاد پیامبر اکرم (ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) خجسته باد.
<div id="video-display-embed-code_249366" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/744751/249366?width=400&height=300"></script></div>