شناسهٔ خبر: 36330712 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رهبر انقلاب: این پنج شاخص، اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعا انقلابی است

رهبر انقلاب اسلامی پنج شاخص را برای افراد انقلابی برشمردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) در ۱۴ خرداد ۹۵، پنج ویژگی را برای افراد انقلابی برشمردند که این پنج شاخص، اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعا انقلابی است. 

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود فرمودند: «برای انقلابی بودن شاخص هایی وجود دارد. من پنج شاخص را ذکر می کنم. البته بیش از این ها می شود خصوصیاتی را گفت، لکن من فعلاً پنج شاخص برای انقلابی گری ذکر می کنم که ما باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد کنیم و حفظ کنیم، هرجا هستیم؛ یکی در کار هنر است، یکی در کار صنعت است، یکی در کار فعّالیّت سیاسی است، یکی در کار فعّالیّت علمی است، یکی در کار فعّالیّت اقتصادی و بازرگانی است؛ فرقی نمی کند؛ این شاخصها در همه‌ افراد ما ملّت ایران می تواند وجود داشته باشد.

پنج شاخص که اینها را شرح خواهم داد [عبارتند از]: شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها که آرمان های انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم؛ شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی؛ شاخص چهارم، حساسیت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ دشمن و عدم تبعیت از او، که البته باید دشمن را شناخت، نقشه‌ او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد -عرض کردیم که قرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است؛ من این چند وقت دو سه بار دراین‌باره صحبت کردم- شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است. این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است؛ حالا درجات انقلابی بودن، همان‌طور که عرض کردیم، مختلف است».

۲۱۷۲۱۷