شناسهٔ خبر: 36038256 - سرویس اجتماعی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هوای تهران امشب خوب می‌شود!

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ساعات پایانی امروز (۲۹ مهرماه) با وجود ازدیاد تردد خودروها، افزایش سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (۲۹ مهرماه) با حاکمیت جو آرام و ازدیاد تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و شاهد برقراری شرایط نامطلوب در اکثر مناطق شهر تهران هستیم.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و کاهش ابرناکی شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود. در برخی ساعات بعدازظهر با رشد ابر و گاه بارش پراکنده در برخی مناطق شهر تهران روبه‌رو خواهیم شد. در ساعات پایانی امروز (۲۹ مهرماه) با وجود ازدیاد تردد خودروها، افزایش سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته خواهد شد.

با برقراری شرایط جوی آرام در صبح فردا (۳۰ مهرماه) و همزمان با آغاز تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود که بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در اکثر مناطق در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. تداوم این شرایط جوی و کاهش سرعت باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند اگرچه در برخی ساعات شبانگاهی بر سرعت باد افزوده می‌شود و احتمال گسیل گرد و خاک در برخی مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

در اواخر وقت فردا (۳۰ مهرماه) بارش باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوای پایتخت خواهد شد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا میانگین کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۴ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

۴۷۲۳۲