شناسهٔ خبر: 36035718 - سرویس استانی
منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی و تابعه وزارت اقتصاد در سیستان و بلوچستان

جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی و تابعه وزارت اقتصاد در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، این جلسه با محوریت پیگیری اجرای دو بخشنامه "بهبود خدمت رسانی به آحاد جامعه و صاحبان کسب و کار از طریق گمرکات کشور و "تسهیل خدمات رسانی به تمامی مودیان و صاحبان کسب و کار از طریق اداران کل امور مالیاتی سراسر کشور"، به ریاست مرتضوی مدیرکل اقتصادی و با حضور مدیران دستگاه­های تابعه وزارت در استان در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مرتضوی ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین، با اشاره به بند 6 بخشنامه شماره 104803 به گمرک جمهوری اسلامی و نیز بر اساس بند 7 بخشنامه شماره 104822 به سازمان امور مالیاتی کشور، یادآور شد: معاونت امور اقتصادی وزارت متبوع مکلف به نظارت بر عملکرد دو سازمان مذکور و تمامی واحدهای استانی تابعه آن­ها و تهیه گزارش عملکرد در بازه های زمانی دو ماهه است. بر این اساس، ادارات امور اقتصادی و دارایی استانی نیز موظف به نظارت و اخذ گزارش عملکرد از دو سازمان یاد شده هستند.

در ادامه، راستی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک زاهدان ضمن ارایه گزارش در خصوص موارد ابلاغی، اعلام کرد که حدود 80 درصد از تعهدات استانی انجام شده است و بقیه موارد نیز در حال پیگیری است.

در پایان مدیر کل امور مالیاتی استان نیز ضمن  ارایه گزارش موارد ابلاغی اظهار داشت : بند سوم از موارد ابلاغی در حال حاضر در استان تهران اجرایی شده است و مقرر است در استان­ها نیز اجرایی شود. وی همچنین اعلام کرد که پیش ثبت نام، نقل و انتقال املاک و حتی اعتراض مودیان به صورت الکترونیکی در استان انجام می­شود.