شناسهٔ خبر: 36034777 - سرویس سیاسی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

راهبرد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها در قبال ایران یکسان است/ راهبرد آمریکا در قبال ایران فشار حداکثری است/ آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به یک زن رأی نمی‌دهند

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: راهبردهای آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران ثبات دارد و محور راهبردها هم‌ فشار حداکثری بر ایران است. در نتیجه چه دموکرات‌ها رأی بیاورند و چه جمهوری‌خواه‌ها، برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی ندارد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: راهبردهای آمریکا نسبت به ایران راهبردهای باثباتی بوده است. فشار حداکثری بر ایران هم از دوران اوباما دنبال می‌شد که دموکرات بود و هم در دوران ترامپ دنبال می‌شود که جمهوری‌خواه است.

 

او با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید راهبردهایشان را تغییر دهند ادامه داد: بنابراین راهبردهای آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران، ثبات دارد و محور راهبردها هم‌ فشار حداکثری بر ایران است. در نتیجه چه دموکرات‌ها رأی بیاورند و چه جمهوری‌خواه‌ها، برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی ندارد و آمریکایی‌ها باید راهبردهایشان را تغییر دهند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا هیچ اتفاقی در رابطه با ایران رخ نمی‌دهد و مسیری که پیش‌ از این طی می‌شد، از این به بعد هم طی خواهد شد.

 

نقوی حسینی، در پاسخ اینکه کلینتون رقیب بهتری برای ترامپ است یا جو بایدن، گفت: آمریکایی‌ها به یک زن رأی نمی‌دهند و سابقه تاریخی آنها هم این موضوع را نشان می‌دهد. بنابراین فکر می‌کنم کلینتون شانسی نداشته باشد. البته جو بایدن هم مسن است و آمریکایی‌ها روی این موضوع حساسیت نشان می‌دهند. اگر نامزد جوانی کاندیدا می‌شد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گرفت.

 

او شانس ترامپ برای ریاست جمهوری را بیشتر از سایر کاندیداها دانست: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ در میان کاندیداهای ریاست جمهوری پیشگام است.