شناسهٔ خبر: 36005796 - سرویس بین‌الملل
منبع: آفتاب | لینک خبر

حمایت ۳ نخست‌وزیر سابق لبنان از سعد حریری

سه نخست وزیر سابق لبنان با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری همه در قبال وضعیت جاری، همبستگی خود را با "سعد حریری" نخست وزیر این کشور اعلام کردند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نجیب میقاتی، فؤاد السنیورة و تمام سلام سه نخست وزیر سابق لبنان امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کردند، کشور وارد بحران سیاسی و خشم مردمی شده است که زاییده مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، این سه اعلام کردند ما بر اساس مواضع ملی و سیاسی خود بر موارد زیر تاکید می‌کنیم: نخست: ضمن تفاهم کامل با تحرکات مردمی که بیانگر مشکلات شدید اقتصادی است، همه هم وطنان را به اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده و از آنان می خواهیم از سوق یافتن به سمت ناآرامی ها خودداری کنند.

حمایت ۳ نخست‌وزیر سابق لبنان از سعد حریری

دوم: از تمام رهبران سیاسی خواسته می شود، از هرگونه مواضع تند و منفعلانه که در این شرایط بیهوده است، خودداری کنند و همگی به فکر حل مشکلات موجود به ویژه مشکلات معیشتی مردم باشند.

سوم: همبستگی کامل خود را با سعد حریری نخست وزیر کشور در این شرایط دشوار اعلام کرده و با هر گونه تلاش برای اینکه وی مسئول بحران های کنونی معرفی شود، مخالفیم.

در پایان بیانیه تاکید شده است چشم انداز حل و فصل اوضاع کنونی مسدود نیست بلکه نیازمند همکاری همه گروه‌ها و اتخاذ گام‌های عملی است.

این در حالی است که جمعی از تظاهرات کنندگان امروز با حرکت به سمت منزل مسکونی سعد حریری شعارهایی بر لزوم برکناری دولت سر داده اند.

ریا حسن وزیر کشور لبنان صبح امروز اعلام کرد راه حل مشکلات کنونی برکناری دولت نیست، در صورت سرنگونی دولت فروپاشی اوضاع کشور حتمی خواهد بود.

شهرهای مختلف لبنان از شامگاه پنجشنبه صحنه تظاهرات اعتراض آمیزی است که از صبح امروز با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است.