شناسهٔ خبر: 35910138 - سرویس استانی
منبع: ابنا | لینک خبر

خروج ۸۵۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای استان خوزستان

ابنا

مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان گفت: بیش از ۸۵۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از دو مرز شلمچه و چذابه خارج شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان اظهار کرد: در کشور ایران در بحث اسکان، غذا و حمل ونقل زائران هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل موجود، در کشور عراق بود که به علت حجم بالای زائران، امکانات این کشور پاسخگوی نیاز جمعیت نبود.

"رضا نجاتی" افزود: با هماهنگی‌هایی که به منظور حل مشکلات و افزایش امکانات متناسب با نیاز زائران با کشور عراق صورت گرفت، حل برخی از مشکلات و فراهم کردن امکانات لازم را کشور عراق تقبل کرد و به منظور رفع بخشی از مشکلات و فراهم آوردن امکانات مورد نیاز و لازم، کشور ایران پای کار آمد و مواد غذایی و آب آشامیدنی به کشور عراق ارسال کرد.

وی تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز و تقاضای کشور عراق به امکانات بیشتر برای خدمت رسانی بهتر به زائران، آماده فرستادن امکانات مانند موادغذایی، آب آشامیدنی و ... هستیم.

مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان عنوان کرد: وضعیت حمل و نقل زائران با اعزام تعدادی اتوبوس از ایران به کشور عراق بهتر شده است.

وی گفت: حجم زائران بالا ولی تردد روان است و تا امروز بیش از 850 هزار نفر از دو مرز شلمچه و چذابه خارج شده اند که از این تعداد، 45 هزار نفر مربوط به خروج زائران اتباع خارجی می‌شود.

...............
پایان پیام/ 268