شناسهٔ خبر: 35908648 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز تأیید صلاحیت استاندارد کشور:

یک ایرانی برنده جایزه طراحی پوستر روز جهانی استاندارد در سال ۲۰۱۹

رشت- رئیس مرکز تأیید صلاحیت استاندارد کشور گفت: «محمد خدادادی» اهل استان زنجان موفق به کسب جایزه طراحی پوستر روز جهانی استاندارد در سال ۲۰۱۹ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خاکی فیروز شامگاه شنبه در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن همایش بانک صادرات رشت برگزار شد بهترین تعریف برای استاندارد را دکترین مدار انسانیت و اخلاق‌مداری و روح تفکر متعالی است، اظهار کرد: در هر جای زندگی بشری مشکلی وجود داشته باشد باید به این نکته توجه کنیم که یکی از موارد استاندارد در آن رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه روح تفکر متعالی باید وجود داشته باشد تا تعهد مدیران ارشدی که در اقتصاد کلان تاثیرگذار هستند زمینه بهبود مستمر شرایط را فراهم کنند، افزود: استاندارد وظیفه یک سازمان نیست بلکه تک تک افراد تاثیرگذار در یک جامعه در زمینه رعایت استانداردها نقش دارند.

رئیس مرکز تأیید صلاحیت استاندارد کشور در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۱۹۷۰ روز جهانی استاندارد در ۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر ماه جشن گرفته می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته رئیس سازمان بین المللی استاندارد تصمیم گرفت که هر ساله پوستر سالروز استاندارد توسط مردم و طی یک فراخوان کشیده و از میان آن بهترین پوستر به عنوان پوستر سال انتخاب شود.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ «رضا حمیدیان» دانش آموخته گرافیک دانشگاه آزاد تهران مرکز موفق شد با طراحی پوستر «استانداردها شهرها را هوشمندتر می کنند» نخستین ایرانی باشد که جایزه ۱۵۰۰ فرانک سوئیس سازمان بین المللی استاندارد را دریافت کند، تصریح کرد: امسال نیز «محمد خدادادی» یک ایرانی دیگر از استان زنجان موفق شد این عنوان را با طراحی «استانداردهای ویدئویی خالق صحنه‌های جهانی» کسب کرد که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

خاکی‌فیروز با اشاره به بازدیدهای امروز خود از دانشگاه گیلان و یک واحد تولیدی، گفت: استان گیلان در زمینه دانش، علم و فناوری ظرفیت بالای دارد که باید از آن در راستای افزایش و ارتقای استاندارد استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دنیا با فن‌آوری‌های متعدد دچار تحولات و تغییرات بسیاری شده است، افزود: موضوع پوستر امسال روز جهانی استاندارد تاثیرات ویدیو در زندگی حال و آینده بود که نشان دهنده حضور فناوری در زندگی بشری و تأثیرات فراوان آن است.

رئیس مرکز تأیید صلاحیت استاندارد کشور تأکید کرد: همه باید تلاش کینیم که در زمینه ارتقای کیفیت استانداردها و رعایت موارد استاندارد در سطح جامعه فراهم می‌شود.