شناسهٔ خبر: 35898278 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: پلوسی از آمریکا متنفر است

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع حامیانش در لوئیزیانا بار دیگر به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به دلیل تلاشش برای استیضاح او حمله کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته ضمن سخنرانی در جمع حامیانش در لوئیزیانا بار دیگر به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله و او را متهم کرد به اینکه «از آمریکا متنفر است چرا که به دنبال استیضاح رئیس جمهور آن است.»

ترامپ گفت: قبلا فکر می‌کردم او کشور را دوست دارد، ولی او از آمریکا متنفر است؛ در غیر این صورت این کار [تلاش برای استیضاح] را نمی‌کرد. او از کشور متنفر است. نانسی پلوسی آمریکا را دوست ندارد وگرنه این کار را نمی‌کرد.

وی افزود: به شما می‌گویم، افراد خارجی به ما نگاه می‌کنند - آن‌ها صادقانه فکر می‌کنند که ما احمق هستیم.

ترامپ در ادامه اظهاراتش پلوسی را مسخره کرد که تشویق حضار را به دنبال داشت.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود زمانی که نسخه‌ای از تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تاریخ ۲۵ ژوئیه را منتشر کرد پلوسی به شدت عصبانی شد و پیشنهاد استیضاح را بررسی کرد. ترامپ در این مراسم بار دیگر پلوسی را «نانسی عصبی» خطاب کرد.

در حال حاضر، تحقیقات مقدماتی مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ به دلیل درخواست او از اوکراین به منظور تحقیق در مورد جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، و پسرش آغاز شده است. رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در مکالمه تلفنی جنجالی روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) خود با رئیس جمهور اوکراین، از این کشور خواسته بود درباره فعالیت‌های بایدن و پسرش تحقیق کند. این مکالمه به موضوع بحث‌برانگیز در آمریکا تبدیل شده و دموکرات‌ها در صدد بهره‌برداری هرچه بیشتر از آن و کشاندن پای ترامپ به میز استیضاح هستند.

انتهای پیام/