شناسهٔ خبر: 35877982 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توئیت ترامپ درباره عملیات ترکیه در خاک سوریه

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت واشنگتن در قبال عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، سه راه پیش رو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توئیتی نوشت واشنگتن در قبال عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، سه راه پیش رو دارد.

ترامپ نوشت: «ما به طور ۱۰۰ درصد داعش را شکست دادیم و دیگر در سوریه نیرویی که تحت حملات ترکیه باشد، نداریم. ما کارمان را بسیار عالی انجام دادیم. اکنون ترکیه کُرد‌ها را هدف حمله قرار داده است. (این‌ها) ۲۰۰ سال است که با یکدیگر می‌جنگند. یکی از این ۳ راه را داریم: فرستادن چندین هزار نیرو و پیروزی نظامی، (وارد کردن) ضربه شدید مالی به ترکیه و تحریم این کشور، میانجی‌گری برای حصول توافقی میان ترکیه و کُردها».

ترکیه روز گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. 

انتهای پیام/