شناسهٔ خبر: 35874123 - سرویس فرهنگی
منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی نمایندگان از سازندگان فیلم «رستاخیز» به منظور احقاق حق‌شان حمایت کردند/ نمایندگان به وزیر ارشاد نامه زدند/ برای فیلم «رستاخیز» مجوز نمایش خانگی صادر کنید

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن سازندگان فیلم «رستاخیز»، به همراه برخی نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت کتبی و شفاهی از وزیر ارشاد خواسته‌ایم مجوز نمایش خانگی فیلم «رستاخیز» را صادر کند تا در حق سازندگان این فیلم اجحاف نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی، درباره عدم صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، که باعث متضرر شدن تهیه‌کننده این فیلم شده است، گفت: با توجه به اتفاقی که برای مجوز فیلم «رستاخیز» افتاده برخی نمایندگان خارج از کمیسیون فرهنگی از جمله آقای حضرتی و برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی برای جلوگیری از اجحاف و متضرر شدن کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم، با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌نگاری کرده‌ایم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همراه برخی همکاران به آقای سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه زده و درخواست کرده‌ایم که مانع متضرر شدن بیش از پیش سازندگان این فیلم شود.

 

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: برخی فیلم‌ها هستند که برخلاف «رستاخیز» به ظاهر از پرده سینما پایین آمده‌اند، ولی بدون هیچ مانعی در فضای مجازی با کیفیت بالا منتشر شده‌اند. به همین دلیل حالا که مجوز نمایش عمومی فیلم «رستاخیز» صادر نشده است، هم به صورت شفاهی و هم مکتوب از وزیر ارشاد خواسته‌ایم مجوز نمایش خانگی و اینترنتی فیلم «رستاخیز» صادر شود تا بیش از این تهیه‌کنندگان اثر مزبور متضرر نشوند.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: البته هنوز وزیر در این‌باره پاسخی نداده است و منتظر واکنش و جواب وزیر ارشاد هستیم.

منبع:اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام